משפחה

תכנית מתן ארוחת בוקר בבתי ספר יסודיים מלווה בשיעורי נוכחות וציונים גבוהים יותר (The Journal of Nutrition)

במאמר שפורסם בכתב העת The Journal of Nutrition מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הצעת ארוחת בוקר בבית ספר עשויה לשפר באופן מתון את ההשתתפות בשיעורים וההישגים האקדמיים, אם כי התועלת משתנה בין ילדים ובהתאם למבנה התכנית.

מטרת המחקר הייתה לבחון את ההשפעה של תכנית ארוחת בוקר בבית הספר (School Breakfast Program)  על נוכחות בבית הספר והישגים אקדמיים. המחקר התבסס על נתונים אדמיניסטרטיביים אודות כ-1,000 בתי ספר יסודיים בוויסקונסין, בין השנים 2009-2014, כולל כמעט כל בתי הספר היסודיים הציבוריים במדינה. לאורך תקופה של חמש שנים, 168 בתי ספר במדגם השיקו תכנית ארוחת בוקר בבית הספר ו/או שינו את מיקום ארוחת הבוקר (כיתה או קפיטריה) או אופן התשלום.

מהנתונים עולה כי יישום תכנית ארוחת בוקר לווה בירידה של 3.5 נקודות אחוז בשיעור התלמידים עם נוכחות נמוכה ועליה של 0.08 סטיות תקן בציוני קריאה מתוקנים בבנים, ללא השפעה בבנות. כאשר ארוחת הבוקר הוצעה ללא-עלות לכל התלמידים, הסבירות לנוכחות נמוכה הייתה קטנה ב-3.5 נקודות אחוז, בהשוואה לתכנית ארוחת בוקר מסורתית וציוני בחינות בחשבון וקריאה היו גבוהים ב-0.07 ו-0.04 סטיות תקן בקרב המדגם בעל הכנסה גבוהה יותר, בהתאמה.

כאשר ארוחת הבוקר ניתנה בכיתה, לא תועדו הבדלים בנוכחות או בציוני קריאה, בהשוואה לתכנית ארוחת בוקר בקפיטריה, בעוד שהציונים בחשבון בקרב בנים היו נמוכים ב-0.05 סטיות תקן.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי ארוחת בוקר חופשית בבית הספר עשויה לסייע בשיפור נוכחות תלמידים והשגת ציונים גבוהים יותר בבחינות.

The Journal of Nutrition

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה