משפחה

שירותי טל-רפואה עשויים לסייע להתגבר על מחסור ברופאים מומחים (מתוך כנס ה-Society of Hospital Medicine)

בתי חולים פונים יותר ויותר לשירותי טל-רפואה כמענה למחסור ברופאים בזמן משמרות לילה, הקלה על עומסים ומניעת אובדן הכנסה מיחידות טיפול נמרץ כאשר העדר מומחים בתחום מסוים עשוי להוביל להעברת חולה לבית חולים אחר. במהלך הרצאה שניתנה במסגרת הכנס השנתי מטעם ה-Society of Hospital Medicine מסבירים המומחים כי למודל יתרונות ברורים הן לבתי חולים והן לרופאים.

רופאים העובדים מרחוק יכולים לתמוך באחיות ובעוזרי רופאי העובדים במרכז הרפואי ולחסוך בהוצאות הרפואיות. רופאים העובדים בשלושה או ארבעה אתרים יכולים לזכות להכנסה דומה כאילו שהו פיזית במרכזים השונים, אך כל בית חולים משלם חלק מהמשכורת שלהם.

שירותי טל-רפואה יכולים להתבצע ממשרדים ביתיים וניתן לשכור את הטכנולוגיה למספר שעות או למשמרת מלאה. לרופאים יש גישה לרשומות הרפואיות הממוחשבות ויכולים להתייעץ עם אחרים, לאשפז חולים מחדר מיון ולהזמין בדיקות מעבדה ובדיקות אחרות.

כאשר רופאים העובדים מרחוק נדרשים לראות את החולה, עגלת טל-רפואה מוכנסת לחדר. המערכת מפרטת מי איש הצוות הרפואי באתר אשר יבצע פרוצדורות מסוימות, דוגמת הכנסת נקז חזה.

בלמעלה ממחצית מכלל בתי החולים בארצות הברית יש צורה מסוימת של שירותי טל-רפואה. חלק מבתי החולים מצאו כי הרופאים יכולים לפתור בעיות הקשורות לגיוס ושמירה על עובדים במשרה מלאה.

במקרים בהם בתי חולים קטנים מאפשרים לרופאי חדר מיון או רופאי חוץ לאשפז חולים בלילה, שירותי טל-רפואה יכולים להשלים את המשימה במהלך הלילה כך שלא יהיה עומס אשפוזים בבוקר.

אין מחקר רב אודות תוצאות שירותי טל-רפואה וכיצד לנהל זאת. אך כבר עתה, המשמעות היא כי בתי חולים יכולים להציע שירות מלא כל יום, כל היום, ויכולים להוסיף שירותים, דוגמת שירותי תזונה ורווחה, לאחר שעות העבודה או בסופי שבוע.

הצפי הוא כי בתי החולים יקבלו תמיכה ממגוון רב של מומחים, הזמינים לרפואה מרחוק. עם זאת, הועלת של שירותי טל-רפואה הינה מעבר לתחום הרפואי, שכן עם חסכון של 10% מהביקורים הרפואיים בלבד הודות לשירותים אלו, ניתן יהיה לחסוך 90 מיליון ביקורים, כלומר 90 מיליון נסיעות ברכב, וכך לצמצם את ההתחממות העולמית.

מתוך כנס ה-Society of Hospital Medicine

לידיעה במדסקייפ

הערת מערכת:

את המסקנה העולה מדיווח זה יכול למעשה כל איש מקצוע המנוי באי-מד ליישם באופן אישי על עצמו… מאגר D-R שפיתחנו מאפשר למטופלים לקיים שיחות ייעוץ ווידאו בתשלום עם אנשי המקצוע ששידרגו את דף הבית שלהם למרפאה וירטואלית. כתוצאה מכך, המטופל מקבל ייעוץ מהיר ויעיל ואיש המקצוע (שיכול לתת את הייעוץ מכל מקום בעזרת הסמרטפון שלו) מפיק את המקסימום מיכולותיו וכישוריו עבור מטופלים המעוניינים להתייעץ עמו וזוכה גם לתמורה כלכלית נאותה.  פניות ושיחות כאלה כבר מתקיימות על בסיס יומי ושימוש רחב יותר בהחלט עשוי להשפיע לטובה על קיצור תורים להתייעצות עם מומחים. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה