רפואת ריאות

גישה רב-שלבית משפרת טיפול לאסתמה בילדים (JAMA Pediatr.)

השימוש בגישה רב-שלבית, משולבת, לשיפור איכות הטיפול באסתמה בילדים, המשלבת את הקהילה, מובילה לשיפור תוצאות הטיפול באסתמה בקרב ילדים עם מחלת הריאות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב התע JAMA Pediatrics.

מטרת המחקר הייתה לבחון את היקף האשפוזים ופניות לחדרי מיון של ילדים באוהיו על-רקע אסתמה. בתקופה שבין 1 בינואר, 2010, ועד 31 בדצמבר, 2013, צוות מולטי-דיציפלינרי התבסס על שיטות לשיפור איכות ומודל טיפול כרוני לטיפול בחולים מאושפזים, חולים אמבולטורים וחולים בקהילה. מדגם המחקר כלל ילדים ומתבגרים בגילאי 2-17 שנים שהתגוררו במחוז המילטון באוהיו עם אבחנה של אסתמה וביטוח מדיקייד.

ההתערבויות יושמו בשלושה שלבים: תכנון מחדש של הטיפול במאושפזים, הגברת הטיפול בחולים אמבולטורים ותמיכה בטיפול בקהילה. מעגלי תכנון-ביצוע-מחקר-פעולה התירו יישום שינויים קטנים והערכה מהירה של השפעות בדיקות אלו על תהליכים ותוצאים.

מבין כ-36,000 ילדים ומתבגרים עם אסתמה במחוז (כ-13,000 מהם מבוטחי מדיקייד), שיעור האשפוזים על-רקע אסתמה ירד מ-8.1 ל-4.7 ל-10,000 מבוטחי מדיקייד בכל חודש עד 30 ביוני, 2014, ירידה יחסית של 41.8%. היקף הפניות לחדרי מיון ירד מ-21.5 ל-12.4 ל-10,000 מבוטחי מדיקייד בכל חודש עד 30 ביוני, 2014, ירידה יחסית של 42.4%.

השיפורים נותרו לאורך 12 החודשים הבאים. שיעור החולים שאושפזו בשנית או שבו לחדר מיון בשל אסתמה בתוך 30 ימים מהאשפוז הראשוני ירד מ-12% ל-7%. שיעור החולים עם אסתמה מאוזנת היטב עלה מ-48% ל-54%.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תכנית רב-שלבית, משולבת, המתמקד בהגברת זמינות ונגישות טיפולים, הסרת מכשולים להיענות לטיפול ותמיכה בטיפול עצמי, תוך יצירת שיתוף פעולה בין הטיפול הרפואי והמשפחה לוותה בשיפור בתוצאות אסתמה בילדים.

JAMA Pediatr. Published online September 18, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

אחיות ואחים יקרים,

לרגל יום האחיות והאחים המצוין היום, 16 באפריל 2024, אנו מצדיעים לכם ומוקירים את פועלכם.

אתם, הגיבורים שנלחמים על חייהם של חיילים ושל אזרחים, ולא משנה באילו תנאים, וזאת באומץ, בגבורה וללא פשרות, ראויים לכל הערכה.
תודה רבה בשם חברת e-Med ובשם המדינה כולה.