תזונה

חשיפה גבוהה של בני נוער לפרסומות ג’אנק פוד מעלה הסיכון לצריכה מרובה ולהשמנת יתר (CRUK, הארץ)

ע”פ דו”ח של המכון לחקר הסרטן בבריטניה, חשיפה של ילדים ומתבגרים לפרסומות בטלוויזיה  של ג’אנק פוד בהיקף של 3 שעות ביום ומעלה היו בסיכון של פי 2.7 לצרוך כמות גדולה של ג’אנק פוד, בהשוואה לאלה שנחשפו מעט לפרסומות אלו. בנוסף לכך, ממצאי המחקר מראים כי באלה שהיו בחשיפה גבוהה לפרסומות היה סיכוי של  פי 1.9  לצרוך למעלה משני משקאות ממותקים בשבוע, וסיכוי של פי 1.8  לצרוך מזון מהיר לפחות פעם בשבוע וכן סיכוי של פי 1.7 לצרוך צ’יפס לפחות פעם בשבוע, בהשוואה לאלה שנחשפו מעט או בכלל לא.

בנוסף, המחקר מצא קורלציה בין רמת החשיפה לפרסומות אלה להשמנת יתר. ממצאים דומים נמצאו גם לגבי חשיפה לפירסומות דומות באינטרנט.

בכתבה ב”הארץ” התייחס לממצאי המחקר ד”ר חגי לוין , מזכיר איגוד רופאי בריאות הציבור :המחקר הזה הוא עוד הוכחה לכך שהיקף החשיפה של ילדים ובני נוער לפרסומות למזון מזיק הוא פנומנלי וההשפעה המזיקה של הפרסומות היא עצומה. חברות המזון מתמקדות בקהל של ילדים ובני נוער, כיוון שהם מושפעים יותר מפרסומות וזו התקופה שבה הם רוכשים הרגלי תזונה. אם נשכיל להגביל את פרסום המזוןהמזיק לילדים ולבני נוער, זו תהיה כנראה אחת האסטרטגיות המוצלחות יותר במלחמה בהשמנה ובסוכרת, במיוחד בקרב ילדים“.

לדו”ח המלא

לכתבה ב”הארץ” הסוקרת את ממצאי הדו”ח

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה