שיווק ומנהל רפואי

רופאים בסקר אמריקאי : המידע שאנו מקבלים מהנציגים הרפואיים של התעשייה הפרמצבטית מיושן (DRG)

ע”פ מחקר חדש של קבוצת המחקר DRG Digital/Manhattan שכלל 1814 רופאים מ-25 התמחויות, במחצית מהזמן , הנציגים הרפואיים של התעשייה הפרמצבטית מציגים לרופאים מידע שהם כבר מודעים לו.

בחלק מההתמחויות, המצב אף גרוע יותר. אונוקלוגים למשל טוענים שהנציגים מספקים מידע שהם כבר מודעים לו ב-68% מהזמן. אצל דרמטולוגים השיעור מגיע ל-62% .

מהמחקר עולה גם שקיים שינוי בהעדפות הרופאים לקבלת מידע. בעוד ש-12% בלבד ציינו שהייתה להם חלופת אי-מיילים עם נציגי פארמה ב-6 החודשים האחרונים, 36% טענו שהיו מעוניינים בכך. כך גם לגבי שימוש באפליקציות צ’אט עם נציג שרק 9% מהרופאים ציינו שהם משתמשים בו, לעומת 35% שהביעו רצון לכך.

החוקרים מציינים שהעובדה שמרבית הרופאים מוצאים את המידע הקליני הנחוץ להם ברשת, גורמת לכך שכאשר נציגים רפואיים מתמקדים יתר על המידע בהעברת מידע קליני בסיסי על התרופה, הם מסתכנים בכך שישעממו את הרופא במידע שהם כבר מודעים לו.

ע”פ המחקר, 64% מהרופאים ציינו שהם פגשו נציגים רפואיים במהלך 6 החודשים האחרונים, נתום המצביע על ירידה משיעורים של 80%-90% לפני כעשור.

החוקרים ממליצים לתעשייה לעשות שימוש בטכנולוגיות מודרניות כמו טבלטים במהלך פגישות, שכן נמצא שהרופאים מציינים שביעות רצון גבוהה יותר מפגישות שיש בהן שימוש בטבלט.

בנוסף, הדו”ח ממליץ לעשות שימוש רב יותר בשיווק דיגיטלי תוך חיזוק מחוייבות הרופא ובניית יחסים ארוכי טווח.

לדעת החוקרים, יותר ויותר רופאים יעדיפו לקבל את המידע הקליני הדרוש להם באמצעים דיגיטליים תוך שימוש באינטרנט ובמובייל על פני פגישות פנים מול פנים.

לדעת החוקרים, האתגר של חברות הפארמה הוא לייצר קידום אקדמי של מידע (academic detailing) שיוצג באופן אובייקטיבי ועם כלים לבחירה מושכלת של התרופה המתאימה למטופל הספציפי, בין אם באמצעות כלים דיגיטליים או רוקחים שעברו הכשרה מיוחדת ואשר נשלחים מטעם ארגונים ללא כוונות רווח .

דובר PhRMA, איגוד חברות הפארמה, התייחס לממצאים והדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה בין התעשייה לרופאים תוך הצגת מידע אמין המעודד לשימוש הולם בתרופות.

להודעת DRG

לכתבה במדסקייפ

הערת המערכת: הממצאים אינם מפתיעים ונראה שמייצגים גם את המתרחש בישראל. בסקר שהרצנו לפני כשנה בקרב מנויי אי-מד, שיעור גבוה של רופאים הביע צורך בקבלת מידע דיגיטלי, לרבות אפליקציות שיסייעו לו לעשות שימוש מתאים בטיפולים תרופתיים. את ניתוח תוצאות הסקר והמשמעויות מבחינת יישום ושימוש ניתן לקרוא כאן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה