שיווק ומנהל רפואי

קמפייני הפירסום של קופות החולים : חלק מתחרות לגיטימית או בזבוז כספי ציבור ? (דהמרקר)

קופות חולים

בכתבה המתפרסמת השבוע בדהמרקר, מציגה רוני לינדר גנץ, פעילויות שיווקיות של הקופות שמעלות סימן שאלה באשר לתקינותן. מדובר על מיתוג הופעות לילדים עם לוגו הקופה, ואפילו מיתוג אריזות מזון שאפילו לא ניתן להגדיר כבריאותיות, כמו תפוצ’יפס…

בתגובה טוענת מכבי : לכל קופה מוגדר תקציב פרסום על פי חוק, ואנחנו משתמשים בו כדי להגיע לקהל היעד שלנו בדרך היעילה ביותר

גם משרד הבריאות התייחס לתופעה : ישנה הצדקה לדרכי שיווק מגוונות לאוכלוסיות שאינן צורכות מדיה דיגיטלית, ולכן ניתן לאפשר לקופות לפעול בדרכים אחרות בנוגע אליהן. חשוב להדגיש כי כל פעילות שהקופות עושות חייבת להיות קידום בריאות ולא שיווק“.

לכתבה בדהמרקר

הערת המערכת: מצד אחד כולנו בעד תחרות בכלל, ותחרות בין הקופות בפרט, מתוך אמונה שהתחרות תשפר את השירות. מרכיב אינטגרלי בתחרות הוא גם פעילויות שיווק ופירסום ולכן ברור שמבחינת כל קופה יש הגיון ורציונל לזהות קהלי יעד רלבנטיים והפעלת פעילויות פירסום ושיווק מולם. מאידך , יש הגיון בטענות העולות גם בכתבה בדהמרקר שאותן השקעות בפעילות קידום ושיווק (לרבות הפעלת מוקדים טלפוניים) הן במידה רבה בזבוז משאבים שלו היו מופנים לטובת שיפור שירותי הבריאות היו תורמים יותר לכלל האוכלוסייה. נראה שהפתרון הנכון הוא הגבלה ובקרה הדוקים יותר מטעם משרד הבריאות הן על היקף ההוצאות, והן על אופן השימוש בכספים אלה, כך שניתן יהיה למנוע תופעות אבסורדיות שבהן הפירסום מוצג ומופיע בהקשרים לא בריאותיים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה