שיווק ומנהל רפואי

האם הכלים הדיגיטליים החדשים יכולים להיות ה-GAME CHANGER של השיווק הרפואי שלכם ? /מאת בעז גנזבורג , מנכ”ל אי-מד

עולם הפירסום והשיווק במרבית הענפים עובר כידוע יותר ויותר לדיגיטל … ההערכות הן שהדיגיטל תופס כבר למעלה מ-50% מתקציבי השיווק בתחומים רבים. בתחום השיווק הרפואי, אנחנו יכולים להעיד כי יש בהחלט מגמת גידול ניכרת בשימוש בדיגיטל, אבל עדיין ההיקף די רחוק ממה שכבר קיים בענפים אחרים.

יש שיגידו שזה בגלל שמרנות הענף, המגבלות הרגולטוריות למיניהן (שלרוב מיותרות לחלוטין…) , אך לדעתנו הסיבה העיקרית לכך היא “הגורם האנושי” הכול כך משמעותי בתחום השיווק הרפואי… כלומר, בניגוד לענפים אחרים שבהם הפנייה היא בדר”כ לצרכן הסופי שהוא זה שצריך לקבל ההחלטה על רכישת מוצר/שירות (כשיותר ויותר ניתן גם לבצע את הרכישה/הזמנה באופן דיגיטלי) , בתחום הרפואי המקצועי מטרת הפעילות השיווקית היא לשכנע רופאים וצוות רפואי להעדיף רישום/המלצה של תרופה/טכנולוגיה מסוימת עבור מטופלים הזקוקים לטיפול. והדעה המקובלת היא , ובמידה רבה של צדק, שכדי שזה יקרה , צריך לשכנע את הרופא/איש הצוות הרפואי, שלטיפול שלכם יש יתרונות חשובים (יעילות/בטיחות/היענות) , ואת זה ניתן להשיג בעיקר באמצעות פגישות אישיות “אחד על אחד” בין נציג ההחברה לרופא/איש הצוות. כמובן שלהעברת מידע מקצועי בערוצים שונים, כולל דיגיטל, הרצאות מקצועיות בכנסים, ועוד, יש חשיבות ואפקטיביות שיווקית רבה, אך נראה שהאמונה הרווחת בענף היא שלמפגש האישי יש את האפקט הגדול ביותר. וכנראה שזה באמת נכון …

על בסיס תובנה זו מחד , ומאידך, הידיעה שיש גם מגבלות ואילוצים ליכולת ליצור פגישות אישיות איכותיות (נציין כי רק לאחרונה אף פורסם נוהל חדש של משרד הבריאות לפיו יש איסור על קיום פגישות אישיות בין צוות רפואי במוסדות רפואיים לנציגי חברות) , וכשהעלות האפקטיבית שלהן היא גבוהה מאוד עד כדי חוסר יעילות כלכלית (אם לוקחים בחשבון שעלות פגישה של 1-2 דקות עם רופא שבהן היכולת להעברת מידע ומסרים מוגבלת מאוד עשויה להגיע למאות ברור שיש כאן שימוש במשאב יקר מאוד עם אפקטיביות מוגבלת)  הגענו למסקנה שעלינו לייצר כלים דיגיטליים אינטראקטיביים שיהוו תחליף והשלמה אפקטיביים ויעילים למפגש האישי הקונבנציונלי.

אנו שמחים כאן להציג לפניכם את שניים מהפתרונות הדיגיטליים החדשים שאנו מציעים כיום לתעשייה. פתרונות שאנו מאמינים שיהיו סוג של Game Changer למערכת השיווק שלכם. העקרונות המנחים לשני הכלים המוצגים כאן הם : יצירת אינטראקציה דו כיוונית מול הרופא/צוות רפואי ותמחור על בסיס תוצאות:

1.      מערכת DRV תיאום וביצוע פגישות וידאו של נציגי חברות עם צוות רפואי : זה בעצם הדבר הכי קרוב למפגש האישי, ולמעשה במרבית המקרים, פגישת וידאו שבה הנציג יכול להציג במהלך השיחה מצגת/סרטון/מאמר ומתקיים דיאלוג ללא לחצי זמן והפרעות, תהיה בדר”כ הרבה יותר אפקטיבית מפגישה רגילה במרפאה (במיוחד אם יש לחץ של מטופלים בתור וכו’..). מערכת DRV מאפשרת לנציגי החברות לקבל גישה למאגר אנשי המקצוע שלנו שניתן להציע להם פגישת וידאו (למעלה מ-15,000 רופאים ואנשי מקצוע). בנוסף, ניתן גם לבצע במקביל קידום דיגיטלי מבוסס תוכן ועוד, שבו אנשי מקצוע רלבנטיים (על בסיס התמחותם ותחומי העניין שלהם) ייחשפו להזמנה לתאם ולקיים שיחת וידאו, (סוג של וובינר אחד על אחד) , עם נציג החברה (שבהחלט יכול להיות גם אחד היועצים המדיקליים של החברה) . גם באתרי המוצרים/ממו”שים כמו גם כרטיסי הביקור ניתן יהיה לשלב הזמנה עם קישור (או ברקוד לסריקה) לתיאום שיחת DRV כזו. בכל מקרה – התמחור על בסיס שיחות שהתקיימו בפועל. אנחנו מעריכים שלאתר שלב ההתנסות הראשוני , השימוש בערוץ זה יהיה חלק אינטגרלי של מערך השיווק/תעמולה ויוגדרו לצוותים יעדי פגישות רבעוניות באמצעות ה-DRV ע”פ קטגוריות ABC של הרופאים והצוות בדיוק כפי שמתקיים היום עבור פגישות בשטח, כך שבדומה לאופן שבו מגדירים תדירות ביקורים לרופאי ABC יוגדרו גם יעדי פגישות DRV לכל סוג רופא.

2.      מערכת e-Med Tools – הפקה וקידום כלי עזר/אפליקציות/מחשבונים לצוות הרפואי הרעיון כאן הוא להעניק לרופא/צוות הרפואי ערך מוסף באמצעות כלי אינטראקטיבי שיאפשר להם לעשות שימוש אופטימלי במוצר/טיפול שלכם. ויש הרבה אפשרויות ורעיונות שיכולים לדעתנו להתאים לכל מוצר/שירות שאתם מקדמים, למשל : האם הקריטריונים של המטופל מתאימים להנחיות ולהמלצות / קריטריוני סל הבריאות/האיגודים המקצועיים ?

מהי רמת הסיכון הקרדיווסקולרי של המטופל ואיזה טיפולים יכולים להביא אותו ליעד ה-LDL כולסטרול שלו ? 

, מה יכול הרופא לבדוק ואף להציג למטופל הספציפי באשר לתועלת הצפויה לו מהטיפול, ועוד ועוד…  כך שאם אתם מאמינים שכל שימוש של רופא/איש צוות במחשבון העזר שבנינו לו תורם לשימוש מושכל במוצר שלכם, להבנת יתרונותיו , ולחיזוק הקשר המקצועי ביניכם לרופא/צוות רפואי (קיימת אפשרות לשלב בכל יישום של מחשבון גם צור קשר ישיר אליכם) , אז יש לנו גם כאן כלי דיגיטלי חזק מאוד ברמה של Game Changer … ואם גם מתמחרים את הפעילות הזו על בסיס תוצאות, היינו השימוש בפועל בכלים אלה אז אפשר לומר בבטחה שמדובר בפעילות מאוד אפקטיבית ומאוד cost effective , בהגדרה. שמענו אגב מכמה מנהלי מוצרים שאין לדעתם שום כלי/אפליקציה/מחשבון רלבנטיים למוצר שלהם, והתשובה שלנו להם, וגם לכם תאתגרו אותנו ! אנחנו מתחייבים לכך שעבור כל מוצר רפואי נוכל למצוא, בעזרתכם, כלי עזר מתאים שגם יסייע לרופא/צוות רפואי וגם יהווה קידום דיגיטלי אפקטיבי עבורכם. 

אפשר כמובן לייצר בדיגיטל אינטראקציות אפקטיביות בעוד דרכים כמו סמינרים/וובינרים דיגיטליים שבהם הרופאים המשתתפים גם מתרגלים ומקבלים על כך גמול/הכרה,  הרצת סקרי עמדות על בחירת טיפול מתאים למטופל ספציפי –  מה שמאפשר גם קבלת פידבק ומידע שיווקי חשוב וגם העברת מסרים, ועוד.. על זה אולי בהרחבה בפעם הבאה…

נוהגים לדבר היום הרבה על כמה חשוב ונכון שהשיווק יתבצע כ”מולטיצ’אנל”. אז הנה חומר למחשבה:  מפתחים מחשבון עזר שאותו מדגימים ומסבירים בשיחות ה-DRV עם הרופאים, משלבים את ההסבר וההדגמה גם בסמינר דיגיטלי ובודקים עמדות הרופאים באשר למידת התועלת שהופקה מהשימוש במחשבון באמצעות סקר דיגיטלי על בחירת טיפול למטופל עם מאפיינים ספציפיים…

מכל מקום, אנחנו מזמינים אתכם לעשות ביחד אתנו כמה צעדים דיגיטליים קדימה.. עדיין קשה להתחייב אם התוצאה שתשיגו תהיה עלייה של 20% או 50% במכירות, אבל דבר אחד בטוח … יהיה מעניין…

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה