בניתוח שעושה רוני לינדר בדהמרקר של סקר מכון ברוקדייל, היא מצביעה על מס’ מגמות מעניינות :
- על אף שסקר מכון ברוקדייל לשנת 2018 מצביע על שיעור שביעות רצון גבוה מקופת החולים שלהם (90% הביעו שביעות רצון גבוהה או גבוהה מאוד מרמת השירות שהם מקבלים מקופת החולים שלהם) נראה שיש עליה בשיעור אי שביעות הרצון מ”מערכת הבריאות” : עלייה מ-58% ב-2016 ל-63% ב-2018.
- פרמטר נוסף המעיד על אי שביעות רצון הוא התוצאה הבאה: 84% הסכימו עם האמירה לפיה “יש צורך בהפעלת קשרים (פרוטקציה) לצורך קבלת טיפול טוב ומהיר בעת מחלה קשה“.
- נתון נוסף המעיד על חוסר ביטחון ביכולת המערכת הציבורית לטפל היטב בעת הצורך הוא מגמת עליה בשיעור הרוכשים ביטוחי בריאות פרטיים: מ-53% ב-2014 ל-60% ב-2018 (כאשר קיים במרבית המקרים כפל ביטוחי עם ביטוחי הבריאות המשלימים)
- 10%מהמשתתפים דיווחו כי ויתרו בשנה האחרונה על טיפול או תרופה בגלל תשלום, 11% דיווחו שוויתרו על שירות רפואי בגלל המרחק, ו29% דיווחו שוויתרו על טיפול רפואי בגלל זמני המתנה.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!