בריאות הציבור-קידום בריאות

מרוצים או לא מרוצים מרמת השירות בקופות החולים ומערכת הבריאות ? תוצאות סקר מכון ברוקדייל 2018 מצביעות על מגמות מעורבות (דהמרקר)

קופות חולים

בניתוח שעושה רוני לינדר בדהמרקר של סקר מכון ברוקדייל, היא מצביעה על מס’ מגמות מעניינות :


  • על אף שסקר מכון ברוקדייל לשנת 2018 מצביע על שיעור שביעות רצון גבוה מקופת החולים שלהם (90% הביעו שביעות רצון גבוהה או גבוהה מאוד מרמת השירות שהם מקבלים מקופת החולים שלהם) נראה שיש עליה בשיעור אי שביעות הרצון מ”מערכת הבריאות” : עלייה מ-58% ב-2016 ל-63% ב-2018.

  •  פרמטר נוסף המעיד על אי שביעות רצון הוא התוצאה הבאה: 84% הסכימו עם האמירה לפיה “יש צורך בהפעלת קשרים (פרוטקציה) לצורך קבלת טיפול טוב ומהיר בעת מחלה קשה“.

  • נתון נוסף המעיד על חוסר ביטחון ביכולת המערכת הציבורית לטפל היטב בעת הצורך הוא מגמת עליה בשיעור הרוכשים ביטוחי בריאות פרטיים: מ-53% ב-2014 ל-60% ב-2018 (כאשר קיים במרבית המקרים כפל ביטוחי עם ביטוחי הבריאות המשלימים)

  • 10%מהמשתתפים  דיווחו כי ויתרו בשנה האחרונה על טיפול או תרופה בגלל תשלום, 11% דיווחו שוויתרו על שירות רפואי בגלל המרחק, ו29% דיווחו שוויתרו על טיפול רפואי בגלל זמני המתנה.

לכתבה בדהמרקר

לסקר המלא

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה