רמות המוגלובין מסוכרר מוגברות בהריון מוקדם מלוות בסיכון מוגבר לסיבוכים בנשים ללא-סוכרת (Am J Perinatol)

 במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Perinatology מדווחים חוקרים כי רמות המוגלובין מסוכרר מוגברות בשלב מוקדם של הריון מלוות בסיכון מוגבר ללידה מוקדמת ספונטאנית בנשים ללא-סוכרת.

 במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה ערכי המוגלובין מסוכרר בשלב מוקדם במהלך הריון על תוצאות ההיריון בנשים ללא אבחנה של סוכרת או סוכרת הריונית.

 המחקר הרטרוספקטיבי כלל נשים עם הרון יחיד שעברו בדיקת סקר המוגלובין מסוכרר בשלב מוקדם של ההיריון במרכז שלישוני בין תחילת דצמבר בשנת 2016 ועד סוף דצמבר בשנת 2018. נשים עם אבחנה של סוכרת לפני היריון וסוכרת הריונית הוצאו מהמחקר.

 החוקרים התמקדו בערכי המוגלובין מסוכרר בטווח 5.7-6.4% בבדיקות שגרה לפני לידה במהלך 16 השבועות הראשונים להריון. הם בחנו את התוצאים הבאים: לידה מוקדמת לפני שבוע 37, הפרעת יתר לחץ דם של היריון, פרע כתפיים, מאקרוזומיה (משקל לידה מעל 4000 גרם), תינוק קטן או גדול לגיל היריון, לידה נרתיקית מכשירנית, קרעים בדרגה 3-4, ניתוח קיסרי, אשפוז ביחידת טיפול נמרץ ביילודים, היפוגליקמיה של היילוד והיפרבילירובינמיה של היילוד. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין המוגלובין מסוכרר ובין הסיבוכים ביילוד תוך תקנון לערפלנים אפשריים.

 מבין 2,621 משתתפות שענו על קריטריוני המחקר, 334 (12.7%) אובחנו עם המוגלובין מסוכרר בטווח 5.7-6.4%. נשים עם ערכי המוגלובין מסוכרר מוגברים נטו להיות יותר מבוגרות, עם לידות קודמות, ביטוח ציבורי, שמנות, או עם יתר לחץ דם כרוני, בהשוואה לנשים עם ערכי המוגלובין מסוכרר תקינים.

 בניתוח לא-מתוקנן, נשים עם המוגלובין מסוכרר מוגבר היו בעלות סיכוי נמוך יותר ללידה במועד (84.7% לעומת 92.4%, p=0.006), אך בסיכון גבוה יותר לעבור ניתוח קיסרי (32.8% לעומת 27.6%, P=0.038), לפתח הפרעת יתר לחץ דם של ההיריון (31.9% לעומת 23.2%, p=0.001), או למאקרוזומיה (10.5% לעומת 6.8%, p=0.016), בהשוואה לנשים עם המוגלובין מסוכרר תקין.

 עם זאת, לאחר תקנון לגזע, מדד מסת גוף, ביטוח רפואי, העדר לידות קודמות וגיל, רק הקשר בין המוגלובין מסוכרר ובין לידה מוקדמת ספונטאנית נותר מובהק סטטיסטית (יחס סיכויים מתוקן של 1.76, רווח בר-סמך 95% של 1.01-3.07).

 החוקרים מסכמים וכותבים כי רמות המוגלובין מסוכרר גבוהות בשלב מוקדם של ההיריון מלוות בסיכון מוגבר ללידה מוקדמת ספונטאנית בנשים ללא אבחנה של סוכרת.

 

Am J Perinatol. 2022 Jun 16

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה