לידה במים – מיתוס או טכניקה מוכחת לשיפור הלידה? (BMJ Open)

מטה אנליזה חדשה שפורסמה ב- BMJ Openהראתה כי טבילה במים במהלך צירים ולידה הפחיתה משמעותית את השימוש בתרופות, כאבי האם ודימום לאחר לידה

מטה אנליזה חדשה שפורסמה ב-BMJ Open הראתה כי טבילה במים במהלך צירים ולידה הפחיתה משמעותית את השימוש בתרופות, כאבי האם ודימום לאחר לידה, בהשוואה לטיפול סטנדרטי ללא טבילה במים, בהתבסס על נתונים מ-36 מחקרים הכוללים יותר מ-150,000 נשים.

בסקירה שיטתית ומטה-אנליזה החוקרים זיהו מחקרים שפורסמו מאז שנת 2000 ובחנו התערבויות של אמהות או יילודים ו/או תוצאים כאשר נעשה שימוש בבריכות לידה לצירים ו/או ללידה. המטרה העיקרית הייתה להשוות התערבויות תוך לידה ותוצאים של טבילה במים במהלך הלידה עם טיפול סטנדרטי ללא טבילה במים. טבילה במים כוללת בדרך כלל שימוש בבריכת לידה להרפיה והקלה על כאבים בתחילת הלידה, וחלק מהנשים ממשיכות בטבילה בשלב השני של הלידה. מתוך 36 המחקרים הכלולים, 31 התרחשו במסגרת בית חולים, 4 במסגרת לידה ביתית ו-1 במסגרת מעורבת. רוב המחקרים (25) כללו נשים שתכננו וביצעו לידת מים, ומחקרים אלו כללו 151,742 נשים. שבעה מחקרים נוספים שכללו 1,901 נשים שהשתמשו בטבילה במים לצירי לידה בלבד, שלושה מחקרים שכללו 3,688 נשים שהשתמשו בטבילה במים במהלך הצירים והלידה, ועיתוי הטבילה במים לא היה ברור במחקר על 215 נשים.

בסך הכל, טבילה במים הפחיתה באופן משמעותי את השימוש באפידורל (OR, 0.17), אופיואידים מוזרקים (OR, 0.22), ואפיזיוטומיה (OR, 0.16). גם כאב אימהי ודימום לאחר לידה הופחת משמעותית עם טבילה במים (OR, 0.24 ו-OR, 0.69, בהתאמה). שביעות הרצון האימהית גדלה באופן משמעותי עם טבילה במים, והסיכויים לפרינאום שלא נפגע גדלו גם כן (OR, 1.95 ו-OR, 1.48). לעומת זאת הסיכויים הכוללים לניתוק חבל הטבור גדלו עם טבילה במים (OR, 1.94), אך הסיכון המוחלט היה נמוך, בהשוואה ללידות ללא טבילה במים (4.3 לעומת 1.3 לכל 1,000). לבסוף, לא נצפו הבדלים משמעותיים בתוצאים אחרים של יילודים שזוהו על פני המחקרים.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-BMJ Open

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה