היפוגליקמיה מובילה להשפעות פרו-דלקתיות בחולים עם וללא סוכרת מסוג 2 (Diabetes)

 

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי היפוגליקמיה מובילה לתגובה פרו-דלקתית ברמת התאים וברמת החלבונים, אשר נותרת לאורך שבוע אחד בחולים עם סוכרת מסוג 2 ובביקורות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי היפוגליקמיה יאטרוגנית מובילה להפעלת מערכת החיסון ומלווה בסיכון מוגבר למחלה טרשתית. כעת הם ביקשו לקבוע את ההשפעות קצרות וארוכות הטווח של היפוגליקמיה משנית לאינסולין על סמני דלקת במבוגרים עם וללא סוכרת מסוג 2.

מדגם המחקר כלל 15 חולים עם סוכרת מסוג 2 ו-16 ביקורות תואמות (17 גברים, גיל ממוצע של 59.6 שנים) בהם הושרתה היפוגליקמיה (ריכוז סוכר של 50 מ”ג/ד”ל). החוקרים השלימו דגימות דגם בנוכחות רמות סוכר תקינות בדם ובזמן היפוגליקמיה, כמו גם יום אחד, שלושה ימים ושבוע מאוחר יותר, במטרה לקבוע את הרכב תאי החיסון, תפקוד וחלבונים דלקתיים.

בתגובה להיפוגליקמיה, המספרים האבסולוטיים של לימפוציטים ומונוציטים עלה משמעותית ונותר מוגבר לאחר שבוע אחד. שיעור מונוציטים חיוביים ל-CD16 עלה ושיעור מונוציטים חיוביים ל-CD14 ירד, כאשר מגמה זו נותרה למשך שבוע באלו ללא סוכרת.

במהלך היפוגליקמיה, גירוי חיצוני של תאי מונוציטים הוביל לשחרור כמות גדולה יותר של TNF-α ו-IL-β וכמות קטנה יותר של IL-10, בפרט בחולים עם סוכרת. עוד נרשמה עליה ברמות hs-CRP ו-25 חלבוני דלקת בדם, כאשר אלו נותרו מוגברים משמעותית שבוע לאחר היפוגליקמיה.

ממצאי המחקר מעידים כי היפוגליקמיה מלווה בתגובה פרו-דלקתית ברמת התאים והחלבונים, הנותרת לאורך שבוע אחד בחולים עם סוכרת מסוג 2 ובביקורות.

Diabetes, July 18, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה