טיפול ביולוגי כנגד אסתמה אינו מעלה את הסיכון לזיהום בקורונה (J Allergy Clin Immunol Pract)

קורונה

בחולי אסתמה תחת טיפול ביולוגי לא תועדו שיעורי גבוהים יותר של זיהום בנגיף קורונה, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת The Journal of Allergy and Clinical Immunology: In Practice.

 

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בתחילת מגפת הקורונה עלה חשש בנוגע לחומרת COVID-19 ותוצאות הזיהום בחולים עם אסתמה חמורה תחת טיפול ביולוגי. כעת הם השלימו מחקר שכלל חולים עם אסתמה חמורה תחת טיפול ביולוגי ובחנו את הסיכון להדבקה בנגיף הקורונה ואת הסיכון להתפתחות מחלה חמורה במהלך המגפה.

 

רופאים ממרכזים רפואיים ביוון בהם טופלו חולים עם אסתמה חמורה סיפקו נתונים דמוגרפיים ורפואיים אודות חולים שלהם שקיבלו טיפול ביולוגי. הרופאים גם התבקשו לעקוב אחר החולים במהלך המגפה ולהשלים בדיקות PCR במקרים בהם עלה חשד להדבקה בקורונה.

 

מדגם המחקר כלל 591 חולים עם אסתמה חמורה (63.5% נשים), מהם 219 (37.1%) טופלו ב-Omalizumab, 358 חולים (60.6%) טופלו ב-Mepolizumab ו-14 חולים (2.4%) טופלו ב-Benralizumab.

 

בסך הכול, 26 חולים (4.4%) אובחנו כחולים מאומתים עם קורונה, 9 מהם (34.6%) אושפזו בשל COVID-19 חמורה וחולה אחד נדרש להנשמה מלאכותית והלך לעולמו לאחר 19 ימי אשפוז.

 

מבין 26 החולים שנדבקו בקורונה, בחמישה חולים (19.2%) תועדה החמרה באיזון מחלת הריאות עם התלקחות אסתמה שדרשה טיפול סיסטמי בקורטיקוסטרואידים.

 

הטיפול ביולוגי ניתן במועד המתוכנן בכלל החולים, פרט לשניים, בהם הטיפול נדחה בשבוע בהתאם להמלצת הרופא המטפל.

 

החוקרים מסכמים וכותבים כי השימוש בתרופות ביולוגיות לטיפול באסתמה חמורה לא לווה בסיכון מוגבר להדבקה בנגיף הקורונה או להתפתחות מחלה חמורה על-רקע הזיהום הנגיפי.

 

J Allergy Clin Immunol Pract. June 22, 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה