מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את מתן Xofluza לטיפול בילדים (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר מתן פומי של Xofluza לטיפול בילדים בגילאי 5-11 שנים עם תסמיני שפעת לאורך עד 48 שעות, כמו גם לטיפול מניעתי לאחר-חשיפה בילדים בגילאים אלו שבאו במגע עם חולה שפעת.

האישור הנוכחי התקבל ארבע שנים לאחר שמנהל המזון והתרופות האמריקאי נתן אור ירוק לטיפול הפומי בשנת 2018 לטיפול במקרים של שפעת חדה וללא-סיבוכים מגיל 12 ומעלה – הטיפול התרופתי הראשון כנגד שפעת מזה קרוב לשני עשורים. בשנת 2019, הסוכנות אישרה את הרחבת ההתוויה לחולים בגילאי 12 שנים ומעלה בסיכון גבוה לסיבוכי שפעת.

במסגרת מחקר miniSTONE-2 החוקרים השוו בין Xofluza ובין Oseltamivir בילדים ללא מחלות רקע, כולל ילדים בגילאי 5-11 שנים עם שפעת ותסמינים במשך עד 48 שעות. האירועים החריגים המדווחים כללו הקאות ושלשול. התרופה הוכחה כנסבלת היטב בחולים מתחת לגיל 11 שנים במסגרת המחקר, כאשר הטיפול הפומי הפחית את הסיכון לשפעת בקרב בני בית ההיקף של 86%.

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את הבקשה למתן הטיפול לילדים קטנים יותר בחודש מרץ בשנת 2020. עם זאת, הסוכנות דחתה את הרחבת זמינות הטיפול לילדים צעירים יותר ואישרה את מתן התרופה כטיפול מונע לאחר-חשיפה לילדים מגילאי 12 שנים ומעלה.

המומחים מסבירים כי למרות המשך מגפת הקורונה, שפעת עדיין מהווה איום לבריאות הציבור וישנה חשיבות רבה לתכשירים כנגד-שפעת להפחתת העומס על מערכת הבריאות. הטיפול ב- Xofluza הוכח ככלי חשוב בטיפול ומניעה של שפעת במבוגרים ובמתבגרים וכעת ניתן להשתמש באמצעי זה גם בילדים קטנים.

מתוך הודעת ה-FDA

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה