Abuse

בדיקות סקר להתעללות בקרב ילדים לאחר פציעה עשויות להפחית פגיעה נוספת (Pediatrics)

התעללות בילדים

במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בדיקות סקירה שגרתיות של כל הילדים עם פציעות מסוימות להערכת התעללות בילדים עשויות להוביל לזיהוי חלק גדול יותר מהילדים בזמן בכדי להגן עליהם מפני פגיעה נוספת.

בשלב זה, ההחלטה על השלמת בדיקות סקירה להתעללות מבוססת בעיקר על חשד של הצוות המטפל במקרה של התעללות לאור רמזים דוגמת העדר קשר עין או היקף הפרטים הנמסרים ע”י המטפל באשר לאירוע. לחילופין, גישה אובייקטיבית יותר מבוססת על השלמת בדיקות סקירה באופן שגרתי של כל הילדים עם עדות לפציעות המתאימות להתעללות.

במסגרת המחקר הנוכחי סקרו החוקרים את מאגרי הנתונים של מחלקה לרפואה דחופה בדנבר, בין השנים 2004-2011 וזיהו 30,355 ילדים עם פציעות זקיף שטופלו בחדר מיון ו/או במסגרת אשפוז. הם בחנו את שיעורי אבחנת התעללות ושיעורי בדיקות נפוצות לזיהוי פציעות שאינן מאובחנות מיידית.

מהנתונים עולה כי מבין כל הביקורים של ילדים מתחת לגיל שנתיים, שיעורי האבחנה של התעללות עמדו על 0.17%. עם זאת, שיעורי אבחנת התעללות בקרב ילדים עם לפחות פציעת זקיף נעו בין 3.5% בילדים מתחת לגיל שנה עם כוויות ועד 56.1% בילדים מתחת לגיל שנתיים עם שברי צלעות.

שיעור בדיקות סקר של השלד ובדיקות אחרות לזיהוי חבלות סמויות השתנה משמעותית  בין מרכזים. לדוגמא, מבין היילודים עם שבר גולגולת, שיעורי בדיקות סקירה של השלד נעו בין מעט למעלה מ-20% ועד 74% מהחולים.

החוקרים כותבים כי שיעור גבוה כפליים של ילדים עם פציעות בסיכון גבוה מאובחנים עם התעללות בבתי חולים לילדים, בהשוואה לבתי חולים כלליים, והסיכוי לפספוס אבחנת שברים על-רקע התעללות גבוה פי שבע בחדרי מיון כלליים בהשוואה לחדרי מיון המיועדים לטיפול בילדים.

מנתונים אלו עולה כי יש להגביר את השימוש בבדיקות סקירה של השלד בילדים עם פציעות בטניות, דימום תת-לחמיתי או פציעה באזור איברי המין.

Pediatrics. Published online October 5, 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה