Dialysis

תכנית בית ספרית לטיפול באסתמה משפרת את הטיפול בילדים (מתוך כנס מטעם ה-AAAI)

תכנית מבוססת-בית ספר לטיפול באסתמה עשויה לסייע בשיפור תיאום הטיפול באסתמה בילדים עם מחלת הריאות הודות למעורבות של בית הספר, בני המשפחה והרופאים בטיפול בילד, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Allergy, Asthma, and Immunology.

שיתופי פעולה בין בתי ספר, בני משפחה ורופאים עשויים לסייע רבות בשיפור זיהוי תסמיני אסתמה בילדים, אבחנת אסתמה וטיפול הולם. בית הספר מהווה אתר ייחודי בו בני משפחה ורופאים יכולים להשפיע על תוצאות הטיפול באסתמה לאור כמות הזמן שהתלמידים מבלים שם כל יום.

בשנת 2016, ה-AAAI וה-National Association of School Nurses סיפקו תמיכה כלכלית לתכנית SAMPRO (School-based Asthma Management Program), שעיקרה היה תיאום הטיפול באסתמה בילדים. מאז התרחבה התכנית וכעת כוללת גם דגשים אודות אלרגיה ואנאפילקסיס ומוכרת בשם SA3MPRO (School-based Asthma, Allergy & Anaphylaxis Management Program).

אחת מאבני היסוד של SA3MPRO כוללת את הצורך במעגל תמיכה הכולל בני משפחה, בתי ספר ורופאים המטפלים בילדים עם אסתמה. הדבר דורש הבנה של אופן מתן הטיפול במרפות וכן בבתי חולים ובבתי ספר. אחיות בתי ספר מצויות בעמדה ייחודית בכדי לגשר על הפער בטיפול בילדים עם אסתמה במהלך יום הלימודים ע”י מתן טיפול תרופתי והגבלת מספר ימי ההיעדרות של תלמידים מלימודים עקב אסתמה.

אבן היסוד השניה של תכנית SA3MPRO נוגעת לפיתוח תכנית פעולה לאסתמה ע”י בתי הספר למקרים בהם ילד מפתח תסמיני אסתמה דחופים הדורשים פעולה מהירה. תכנית הפעולה מתארת את חומרת האסתמה, טריגרים ידועים לאסתמה ואילו תרופות ניתן לתת בבית הספר, וכיצד רופאים ובתי ספר יכולים לשתף את המידע. חלק מהתכניות מאפרות לאחיות בתי ספר גישה לרשומות רפואיות ממוחשבות לשיתוף מידע.

תכנית זו מאפשרת קביעת תכנית פעולה מהירה ויעילה לטיפול באסתמה בבתי ספר, לצד מתן האישורים הנדרשים, מרשמים והסכמה לשיתוף מידע באופן אלקטרוני. באמצעות הנתונים הללו, אחות בית הספר יכולה לעדכן את הרשומה הרפואית בבית הספר, לנהל את התסמינים בבית הספר בהתאם לתכנית הפעולה המותאמת אישית ולתאם את המשאבים הנדרשים לטיפול בתסמיני אסתמה של הילד במהלך הלימודים.

התכנית גם מתגברת על מכשול נפוץ בדמות העדר תקשורת יעילה בין הצוות הרפואי וצוות בית הספר וזאת ע”י אפשרות העברת מסרים ישירות בין אחות בית הספר ובין הרופאים.

אבן היסוד השלישית של SA3MPRO היא הכשרה, אשר צריכה לשלב הדרכה אודות הכרה וטיפול בתסמיני אסתמה בקרב צוותי הוראה,תלמידים ובני משפחה; שימוש נכון במשאפים; כיצד יינתן טיפול רפואי בבית הספר ועל-ידי מי; מהם התסמינים המעידים על מצב חירום משנית לאסתמה; ותכנית להעברת ילד לקבלת טיפול דחוף.

המומחים מסבירים כי חשוב לזכור כי מדובר במרתון ולא בספרינט וכי תיאום טיפול יעיל דורש התאמה מתמשכת ורציפה של הכלים הזמינים.

מתוך כנס מטעם ה-AAAI

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה