Digital Marketing

מחקר ישראלי: מרבית ההודעות לעיתונות של עמותות חולים ואיגודי רופאים הן ביוזמת חברות תרופות לצורך קידום תרופות מרשם (הארץ)

 מחקר שהתקיים באונ’ חיפה בראשותה של ד”ר יפה שיר-רז, חוקרת תקשורת בריאות מהחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה ועיתונאית בריאות ותיקה, על שיטות השיווק הישיר של חברות הפארמה לקהל הרחב מצביע על שימוש נרחב בגישה של “חרחור מחלות ” . שיר-רז מסבירה שכיוון שקיים איסור בישראל (כמו גם באירופה ומדינות מערביות נוספות, למעט ארה”ב) לבצע פירסום ישיר של תרופות מרשם לקהל הרחב נוקטות החברות בטקטיקות של שימוש ביחסי ציבור ופירסום מוסווה.

במחקר שעשתה ניתחה שיר-רז 1,500 הודעות לעיתונות מטעם חברות תרופות, עמותות חולים, איגודי רופאים ועוד. לטענתה, מרבית ההודעות שהופצו, גם אם היו כביכול מטעם עמותות ואיגודי רופאים נוסחו ע”י גופי יחסי הציבור של חברות התרופות.  בכתבה ב”הארץ” מסבירה המחברת כי מרבית ההודעות משתמשות בטקטיקה של הפחדת הציבור ללא ביסוס מדעי עובדתי מספק. לדעת המחברת המחקר שלה חושף גם יחסים לא תקינים מבחינה אתית  בין חלק מהאיגודים המקצועיים לחברות התרופות , אשר רותמות את האיגוד לקדם את הקמפיין לקהל הרחב במסגרת יחסי ”תן-קח” ותמיכת החברות באיגודים.

 לכתבה ב”הארץ”

הערת המערכת: הבעיה היא שגם החלופה של אישור פרסום תרופות מרשם לקהל, כפי שקיים בארה”ב , זוכה לביקורת רבה מצד אירגוני רופאים אמריקאים , בעיקר בשל הלחץ הכבד שמפעילים מטופלים שנחשפו לפרסומת מסוימת על הרופא המטפל שלהם לכך שירשום להם את ה”תרופה מהטלוויזיה”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה