Digital Marketing

בונוסים לרוקחים על גידול במכירות OTC גם בבתי המרקחת של הקופות (דהמרקר)

רוקחת

מסתבר, כך ע”פ תחקיר דמהמרקר, שבונוסים לרוקחים על גידול במכירות תרופות OTC ותוספי תזונה אינם מתרחשים רק בסופרפארם אלא גם בחלק מקופות החולים.

יו”ר הסתדרות הרוקחים, דויד פאפו, התייחס בכתבה לתופעה ואמר:

משרד הבריאות מעלים עין. אולי זה גם קשור לזה שמנהל אגף הרוקחות במשרד הבריאות פרש לפני כמה חודשים. המשרד פירסם מכרז למשרה, אבל בינתיים אגף הרוקחות מתנהל ללא ראש. אין מקום לשום תגמול ותמרוץ במוסד רפואי, ובית מרקחת הוא מוסד רפואי. כשעומדים מול הרוקח שלושה מוצרים זהים מבחינת הרכיבים והפעילות שלהם, והוא עושה תעדוף מסחרי זה בסדר, אבל לקיים תחרות על עמידה ביעדי מכירות או לתת תגמול על מכירות — זו התנהגות פסולה. כשספק מסוים משלם לך כסף, ובתמורה אתה עושה תחרות נושאת פרסים לרוקחים על כל המוצרים שלו — זה אומר שהרוקח אינו חושב אם זהו המוצר הטוב ביותר ללקוח. תחרויות לא עושים על תרופות, ותחרות פסולה בקרב רוקחים, שמוגדרים כמטפלים לפי חוק בריאות ממלכתי“.

עוד דווח בכתבה כי ח”כ שמולי עומד להגיש הצעת חוק שתאסור מתן תגמול לרוקחים עבור השגת גידול או יעדי מכירות של תרופות ללא מרשם ואביזרים רפואיים.

לכתבה בדהמרקר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה