Gaucher disease

מהם אמצעי התקשורת עם התעשייה המועדפים על הרופאים בעידן המאתגר של ימי הקורונה ? תוצאות סקר מהיר/מאת פסיה marketing&sales

הקורונה תפסה את כולנו לא מוכנים. חלק ניכר ממנהלי השיווק והמוצרים בחברות התרופות מתלבטים בשאלה מה נכון לעשות כעת? האם להמשיך את הפעילות מול הקהלים המקצועיים בערוצים דיגיטאלים? ומה התוכן הרלוונטי לתקופה זו? ועוד

להאיר את השאלות הללו ערכנו עבורכם ב  e-Med סקר מהיר שנותן תובנות איך להמשיך ומה כדאי לחזק גם בעתיד.

תקשורת מול חברות התרופות בימי הקורונה ואחריה

שאלנו את הרופאים 3 שאלות.

1.מה הן העדפות שלהם לאופן התקשורת בין התעשיה לקהילה הרפואית בימי הקורונה ואחריה ?

2.האם גם לאחר תקופת הקורונה ערוצי התקשורת המועדפים עלייך ימשיכו להיות רלוונטיים ?

3. האם לדעתך חשוב שחברות התרופות והטכנולוגיות ימשיכו להעביר לך כעת עדכונים רלוונטיים  הנוגעים לטיפולים שלהם ?

תוצאות ודגשים

·         147 רופאים ענו על השאלון הדיגיטאלי, 60% רופאי קהילה 40% רופאי ב”ח מהתמחויות שונות

·         השאלון נשלח פעם אחת והתוצאות נאספו תוך פחות מ- 24 שעות.

שאלה ראשונה: מהם 3 ערוצי התקשורת לקבלת מידע מחברות התרופות המועדפים אליך ביותר בתקופה זו?


מהתוצאות ניתן לראות ש:

·         הקונצנזוס של שליחת חומרים בדוא”ל מקבל ביטוי וברור שניוזלטר הוא כלי מאוד מתאים וחזק כעת

·         84% מכלל המשיבים מעוניינים להמשיך לקבל עדכונים מקצועיים גם ללא קשר לקורונה

·         שיחת וידאו עם נציג מתבססת כעת כאלטרנטיבה מועדפת וממשית לפגישת פנים אל פנים ( בסקר בדצמבר 2018 פגישת וידאו עם נציג קיבלה  ניקוד של 5% בלבד)

סקר דצמבר 2018

שאלה שנייה: איזה תוכן רלוונטי בתקופה זו מידע ועדכונים רלוונטיים הנוגעים לטיפולים או מידע על קורונה?


מעוניינים להמשיך ולקבל עדכונים מקצועיים רלוונטיים ורק 16% מבקשים להתעדכן אך ורק בנושאים הקשורים לקורונה. זה נתון חשוב כי בקרב חלק ממנהלי השיווק והמוצרים יש תחושה שהקורונה היא הדבר היחידי שמעניין כיום את הצוות הרפואי..

שאלה שלישית הבוחנת האם העדפות הערוצים של הרופאים בתקופה זו שבה אין אפשרות לפגוש נציגים פנים מול פנים יהיו רלוונטיות גם לאחר תקופת הקורונה ?

·         % חושבים שהערוצים התקשורת שבחרו מתאימים גם לימים של לאחר קורונה

·         12% בלבד ציינו שישמחו לחזור לתקשורת פנים אל פנים במציאות

סיכום ותובנות

הסקר של אפריל 2020 נותן מענה לשאלות שמטרידות את התעשיה בתקופה זו ובמיוחד לשאלה העכשווית איזה תכנים כדאי להציג ולשתף ? ופה יש תשובה ברורה:  עדכונים מקצועיים רלוונטיים לטיפול.

ההיבט החשוב שהסקר מציג הוא העדפות של הרופאים לאחר תקופת הקורונה, כאשר כול ערוצי התקשורת יהיו פתוחים, גם הדיגיטליים וגם פגישות אישיות F2F עם נציגי החברות.

רק כ- 12.5% מהמשיבים ישמחו לחזור למפגשי F2F בלבד, כ 29% השיבו שהשילוב של כלל הערוצים ייתן להם מענה  וכ60% מהמשיבים חושבים שערוצי הדיגיטאל בלבד ימשיכו לתת להם מענה. זאת לעומת סקר דצמבר 2018 העמיד את פגישה עם נציג כערוץ תקשורתי מועדף על 43% מכלל המשיבים.

סקר 2018

מה שברור שהשיווק הרב ערוצי הפך להיות משמעותי מאוד בתקופה זו והמגמה זו תמשיך ותצבור תאוצה גם לאחר שנחזור לשגרה. לכן יש לעשות חשיבה מחדש ולצקת תכנים ואמצעים נוספים לפעילות הנציגים.

תוצאות הסקר זה נותנות אמנם מענה חלקי בלבד לאיך תראה התקשורת בין חברות התרופות לקהלים המקצועיים בעתיד, אבל אין ספק שמגיפת הקורונה גורמת לשינויים משמעותיים לטווח ארוך של התמהיל השיווקי הנכון והמועדף ע”י הצוות הרפואי, ולכן כדאי לרענן את האסטרטגיה על פי ההעדפות העדכניות של הקהילייה הרפואית.

עכשיו זה הזמן להדק ולדייק את התובנות, ההחלטות והפעילות המתוכננת !

הסקר נערך בשיתוף פסיה marketing&sales

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה