Medical Management

חשיבות שיתוף נתונים אודות חולים במהלך מגפת COVID-19 (מתוך MedPage Today)

בקיצור נמרץ

במאמר שפורסם באתר MedPage Today דנים כותבים בחשיבות שיתוף מידע בין מטפלים אודות חולים, בעיקר לאור ההתפרצות הנוכחית של נגיף הקורונה. הם מסבירים כי במקרים רבים, נדרשים מספר ימים בטרם מקבלים את כל המידע מאחרים המטפלים בחולים אודות מחלות הרקע של החולים, כאשר בעידן ה-COVID-19 למידע זה עשויה להיות חשיבות רבה מאוד בזיהוי החולים בסיכון לסיבוכי המחלה.

מצד אחד, אנשי צוות רבים נאלצים להתמודד עם האתגרים הכרוכים באיסוף הנתונים אודות החולים ממטפלים אחרים. מצד שני, החולים גם חוששים ומעוניינים שיבדקו את התסמינים שלהם במטרה להבין אם הם בסיכון ואם נדרש איזשהו בירור דחוף. בחלק מהמדינות ברחבי העולם מעודדים חולים ליצור תחילה קשר עם הרופא המטפל בטרם פונים למערכות הבריאות העמוסות.

מספר טכנולוגיות רפואיות מציעות פתרונות ללא-עלות להקלה על חלק מהחששות הללו.

·       איסוף מידע = מערכת Consensus הינה בין המערכות המספקות במהירות רשומה רפואית של מטופל על-פי דרישה. מידע זה כולל היסטוריית מחלות רקע, תרופות ובדיקות מעבדה ועשוי לספק תובנה חשובה לסיווג וטיפול בחולים באופן הולם יותר.

·       שירותי טל-רפואה = במהלך המגפה הנוכחית חלה עליה דרמטית בהיקף השימוש בשירותי טל-רפואה, אשר מסייעים בגישור על הפער בין חולים, רופאים ומערכות בריאות ומאפשרים לכל אחד, בעיקר חולים עם תסמינים, להישאר בביתם ולהיות בקשר עם רופאים באופן ווירטואלי, כך שניתן מצד אחד לצמצם את הפצת הנגיף ומצד שני לקבל ייעוץ רפואי הולם.

מערכת BlueStream מספקת פתרון טיפול וירטואלי, בהתאם להנחיות והמגבלות הקבועות בארצות הברית, במטרה לספק טיפול רפואי לחולים במהלך התפרצות COVID-19.

חברת VitalTech הודיעה כי היא מציעה שירותי טל-רפואה ללא-עלות דרך פלטפורמת VitalCare למרכזים כמו בתי חולים, בכדי לתמוך ברופאים ובמטופלים שלהם.

·       מערכות לבדיקה עצמית ע”י המטופל = בוחני תסמינים הופכים חשובים יותר ויותר עבור אלו המעוניינים להשלים הערכה עצמית בטרם פונים לקבלת טיפול רפואי דחוף. במדינות רבות מעודדים חולים לפנות לבדיקה רק במידה והופיעו תסמינים מסוימים, מאחר ולמרכזים כמות מוגבלת של בדיקות והם מתמודדים עם עומס גדול ומחסור באנשי צוות.

משתמשים ב-Alexa של אמזון בארצות הברית יכולים כעת להשתמש בעוזר הקולי כצעד ראשון לקראת אבחנה של COVID-19, כאשר המערכת יכולה להציג שאלות אודות תסמינים, היסטוריית טיולים וחשיפה אפשרית לנגיף ובהתאם תספק תשובה התואמת להנחיות ה-CDC.

מערכת GYAND COVID-19 Emergency Response Assistant מבוססת על ממשק בינה מלאכותית לבחינת תסמיני COVID-19 וזיהוי גורמי סיכון רלבנטיים, כך שניתן לכוון את המטופלים למקום המתאים.

חברת Vivify Health פיתחה מסלול בדיקות סקר, בידוד-עצמי וניטור אחר חולי COVID-19.

לידיעה ב-MedPage Today

הערת מערכת:

בימים הקרובים נעלה פורום מקצועי חדש שיאפשר לכל צוותי הרפואה לעדכן, להתייעץ ולברר סוגיות הקשורות לטיפול בחולי קורונה. נקווה שהוא יסייע בהעברת מידע וביכולת להתייעץ בסוגיות מקצועיות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

אחיות ואחים יקרים,

לרגל יום האחיות והאחים המצוין היום, 16 באפריל 2024, אנו מצדיעים לכם ומוקירים את פועלכם.

אתם, הגיבורים שנלחמים על חייהם של חיילים ושל אזרחים, ולא משנה באילו תנאים, וזאת באומץ, בגבורה וללא פשרות, ראויים לכל הערכה.
תודה רבה בשם חברת e-Med ובשם המדינה כולה.