משפחה

הישג מרשים לסורוקה: פרויקט חדשני בנושא ”שילוט והכוונה דיגיטלית באמצעות המובייל” זכה במקום הראשון בכנס השנתי ה-19 של המועצה הלאומית ללוגיסטיקה במערכות הבריאות.

המרכז הרפואי סורוקה בלט בנוכחות מרשימה עם שש עבודות נוספות

פרופ’ אהוד דודסון, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: “המרכז הרפואי סורוקה מקיים פעילות ענפה להטמעה ולשימוש במערכות מידע מתקדמות ומובילות בארץ, במטרה לייצר אינטגרציה של מערכות שתביא לסביבת עבודה בטוחה יותר למטופלים ולצוותים”.

המועצה הלאומית ללוגיסטיקה במערכות הבריאות, מקיימת מדי שנה תחרות של מנכ”ל משרד הבריאות למצויינות בלוגיסטיקה במערכות הבריאות. הכנס השנתי ה-19 התקיים בשבוע שעבר במרכז התרבות בשפיים.

המרכז הרפואי סורוקה הציג בכנס שבע עבודות, שביניהן העבודה שזכתה במקום הראשון בנושא שילוט והכוונה דיגיטלית באמצעות המובייל. את העבודה הציג מר משה שדה, המשנה למנהל המרכז הרפואי סורוקה.

זו השנה שלישית ברציפות בה זוכה המרכז הרפואי סורוקה בפרס מנכ”ל משרד הבריאות של המועצה הלאומית ללוגיסטיקה.

המרכז הרפואי סורוקה חולש על מבנים רבים הפרושים על שטח גדול. פרוייקט השילוט שתוכנן ובוצע בסטנדרטים גבוהים וחדשניים במסגרת מאמץ רחב היקף לשיפור ההכוונה בסורוקה, התמקד בפיתוח של ישום מובייל המנגיש למבקרים מידע המסייע להם להיתמצא בקמפוס, לנווט ולהגיע אל היעד הרצוי.

מדובר במהלך משמעותי מאוד המחזק את חוויית השירות וההתמצאות ומגדיל את שביעות רצונם של המבקרים והמטופלים בסורוקה. במסגרת הפרוייקט בוצעו:

•           חלוקה של מתחם בית החולים לשישה אזורי צבע שונים אשר יוצרים בידול גאוגרפי שמקל על הגעה ליעדים

•           תכנון ועיצוב מערכת שילוט המזהה את כל הכניסות לבית החולים

•           מיספור כל המבנים  בכמה חזיתות החשופות לבאי בית החולים

•           תכנון ועיצוב שלטי הכוונה שהותקנו בכל צמתי ההחלטה של המבקרים וכוללים  22 קודי QR – ברקודים להורדה לטלפון הנייד שבאמצעותם ניתן לנווט  

•           פותחה אפליקציה שתמנף QR Code להכוונה ליעד בתוך המתחם ותאפשר למשתמשים לצפות במידע רלוונטי על מחלקת היעד, כגון תתי מחלקות, מנהלים, ותחומי טיפול ופעילות

פרופ’ אהוד דודסון, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: “המרכז הרפואי סורוקה מקיים פעילות ענפה להטמעה ולשימוש במערכות מידע מתקדמות ומובילות בארץ, במטרה לייצר אינטגרציה של מערכות שתביא לסביבת עבודה בטוחה יותר למטופלים ולצוותים. ניצול אופטימלי של מערכות אלו, גורם באופן ישיר לשיפור איכות הטיפול הרפואי, השירות והתפעול בבית החולים, ומקדם אותנו, בהתאם למתווה האסטרטגי, להשגת המטרות והיעדים שהצבנו לעצמנו ולהיותנו בית החולים החכם הראשון בישראל”.

משה שדה, המשנה למנהל המרכז הרפואי סורוקה: “שמחנו והתרגשנו לקבל את החלטת השופטים על הזכיה בפרס היוקרתי פרס מנכ”ל משרד הבריאות. סורוקה מוביל בטכנולוגיות המידע והדיגיטל. לפרויקטים מתקדמים אלה תרומה מכרעת לקידום האיכות והשירות. אנו מתחייבים להמשיך ולהוביל ולהמצא בחזית הטכנולוגיה, כאשר צרכי המטופל יהיו תמיד במרכז העשיה שלנו”.

בין העבודות שהציג המרכז הרפואי  סורוקה בכנס:

•           ייעול ושיפור לשימוש מושכל באנטיביוטיקה –  עבודתם של ד”ר ליאור נשר, מר משה שדה, מר אביעד ליזרוביץ’, מר סמי שהרבני, צבטה גורגון, מר ג’ניה לכט,  מר זינובי שרגא.

שימוש מושכל באנטיביוטיקה הוא צורך חיוני לחברה, לבתי החולים ולחולים כדי למנוע התפתחות זני חיידקים עמידים – פותחה מערכת ממוחשבת שמרכזת ומארגנת עבור מומחה למחלות זיהומיות את כל המידע הרפואי

הרלוונטי לבחירת אנטיביוטיקה ממקומות שונים כגון מערכות אופק וקמיליון. המערכת החדשנית מספקת תמונה מלאה במסך אחד ומאפשרת הפקת דוחות מגוונים לפי חתכים שונים.

השימוש במערכת החדשנית לניפוק שיפר את התאמת האנטיביוטיקה בצורה מובהקת וחלה ירידה של עד 40% בשימוש באנטיביוטיקה מוגבלת, ללא השפעות שליליות על החולים מבחינת משך אשפוז, תמותה או אשפוזים חוזרים.

בימים האלו המערכת מועברת לשימוש של כלל בתי החולים של שירותי בריאות כללית.

•           מערכת למניעת זיהומים שיוך סקופים עבודתם של: מר אלי גוזלן , מר משה שדה, פרופ’ יוחנן פייזר, גב’ לאה כהן,  גב’ נורית ועקנין, מר אביעד ליזרוביץ, מר סמי שהרבני,  גב’ הילה סטרוגו, גב’ אילה דמרי, גב’ פזית אטיאס.

במסגרת המאמץ להפחית זיהומים פותחה בבית החולים מערכת ייעודית לתיעוד חד חד ערכי עבור שיוך הסקופ למטופל ותיעוד של פעולות החיטוי והעיקור. המערכת הוטמעה ביחידת אספקה סטרילית, בחדרי הניתוח ובמחלקות המבצעות שימוש בסקופים.

המערכת מתעדת באופן  פשוט, יעיל וחדשני את שיוך הסקופ למטופל ואת הפעולות המתבצעות על הסקופ, ומתריעה מפני פעולות חריגות כגון: שימוש ללא חיטוי ופג תוקף של עיקור וחיטוי. התהליך עונה באופן מלא על ההנחיות ונהלי משרד הבריאות בתחום.  במסגרת התהליך הוגדרו תהליכים יחודיים לכל מחלקה ובוצעה הטמעה לצורך בקרה ותעוד אחר כל טיפול ושימוש בסקופ.

•           מהפכת שירותי הפנים בסורוקה עבודתו של משה שדה

פרויקט לשיפור השירות של המערך האדמניסטרטיבי לעובדי בית החולים שבמסגרתו:

o          נקבע חזון למערך האדמיניסטרטיבי הנגזר מחזון המובילות של  בית החולים סורוקה

o          הוקמו שלושה פורומים אסטרטגיים לשיפור השירות

o          הוקם מוקד טלפוני 555 לשרותי פנים, לריכוז הצרכים בשטח וליצירת כתובת אחת לכל בעיה (One Stop Shop ). כל הקריאות למוקד מתועדות ומבוצעת מדידה ובקרה על זמני התגובה של המוקד

o          עובה מערך הכוננים האדמיניסטרטיביים.

בשנת 2016, מיקם סקר שביעות רצון לקוחות פנים של כללית את סורוקה במקום הראשון מבין בתי החולים של הכללית, דבר הממחיש בצורה מובהקת את הבעת האמון ושביעות הרצון הגדולה מהמערך האדמיניסטרטיבי.

על רופאים, שירותים מיוחדים ומידע נוסף באתר סורוקה www.soroka.org.il

לפרטים נוספים:

ענבר גוטר, דוברת ;   inbargu@clalit.org.il ;  050-6263063

שרון אדרי, ע’ דוברת, sharonga@clalit.org.il ; 050-6264263

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה