משפחה

סקר משרד הבריאות קובע: ביה”ח בני ציון מדורג במקום הראשון בשביעות רצון המטופלים בארץ.

משרד הבריאות פרסם השבוע את נתוני הסקר הלאומי השלישי לבחינת חווית המטופל במחלקות אשפוז בבתי החולים הכלליים, שממנו עולה כי המרכז הרפואי בני ציון, מדורג במקום הראשון  בארץ יחד עם בתי חולים נוספים בשביעות רצון מטופלים כאשר 85%  מהמטופלים שיבחו את הטיפול הרפואי שניתן להם בביה”ח. מנכ”ל ביה”ח ד”ר אמנון רופא, ברך את עובדי ביה”ח על ההישג המרשים
הציבור מוקיר את ביה”ח בני ציון. “אני מודה בשם עובדי ביה”ח לציבור על האמון וההערכה שלהם לעובדי ביה”ח. אני מבקש להודות כמובן לעובדי ביה”ח שעושים ימים כלילות למען המטופלים”,  אמר השבוע מנכ”ל המרכז הרפואי בני ציון  ד”ר אמנון רופא עם היוודע תוצאות הסקר שערך משרד הבריאות והוסיף, “אנחנו שמים דגש על השירות הניתן למטופלים ולמאושפזים במחלקות השונות בביה”ח, דבר שקיבל ביטוי מוחשי נוסף גם בתוצאות הסקר המאששות את המוטו המלווה את בית החולים,  “בני ציון – להרגיש בבית גם כשחולים”.

מן הראוי לציין כי סקר שפורסם ע”י משרד הבריאות בחודש פברואר 2015 קבע: ביה”ח בני ציון מדורג  במקום הראשון בשביעות רצון המטופלים באזור, כאשר אז  81%  מהמטופלים שיבחו את הטיפול הרפואי שניתן להם בביה”ח.

רקע (מתוך הודעה לתקשורת מטעם משרד הבריאות):
משרד הבריאות קיים בקיץ 2018 את הסקר הלאומי השלישי לבחינת חווית המטופל במחלקות אשפוז בבתי החולים הכלליים.  הסקר הינו חלק מתוכנית סקרי חווית מטופל לאומיים שעורך המשרד בשנים האחרונות.
הסקרים הקודמים בוצעו בתקופה המקבילה (מאי-אוגוסט) בשנים 2014 ו2016 ופורסמו באופן מזוהה לציבור הרחב.
אוכלוסיית הסקר כללה מטופלים מעל גיל 18 שהיו מאושפזים לפחות שני לילות. נסקרו כל מחלקות בית החולים למעט מלר”ד, מרפאות ואשפוז יום, טיפול נמרץ, מחלקות שיקום, פסיכיאטריה, נשים, יולדות וילדים. הראיון בוצע עם המטופל עצמו. מכל בי”ח נדגם מספר שווה של מטופלים (כ-500) עפ”י דגימת שכבות בחלוקה לפי פנימיות (n=200) כירורגיות (n=200), יתר מחלקות  בית החולים (n=100). הפנייה  למטופלים התקיימה עד 14 יום ממועד השחרור מבית החולים באמצעות ראיון טלפוני. הראיון בוצע בשפה המועדפת על המטופל (עברית, רוסית, ערבית או אנגלית). רואיינו כ-11,000 מטופלים ב-26 בתי חולים. אחוז ההיענות עמד על 50%.
לצורך הצגת הממצאים ברמה הלאומית, נערך שקלול המשקף את היחס שבין הדגימה לבין היקף השחרורים בפועל בכל אחד מבתי החולים. כמו כן, נערך שקלול ברמת בית החולים המשקף את היחס בין היקף המטופלים בפועל בכל אחד מסוגי המחלקות. 
השאלון הכיל מעל 40 שאלות מעולמות תוכן שונים (יחס, מתן מידע, רצף טיפול והעצמת המטופל, תפיסת יעילות, תנאים סביבתיים). לצורך ניתוח והצגת הנתונים נבנו מדדים רוחביים למספר פריטים בשאלון (היו גם פריטים שלא נכללו בשום מדד). המדדים נבנו ללא חלוקה לסקטורים מקצועיים, עפ”י חוזר המנכ”ל לקידום חווית המטופל במערכת הבריאות.  כל מדד חושב כממוצע של שיעור המטופלים המרוצים (2TOP) בקרב בעלי הדעה בכל אחת מהשאלות הרלבנטיות. כמו כן, נבדקה המהימנות הפנימית של כל מדד (אלפא קרונבך).
מאפייני המדגם: 22% דוברי ערבית ו-8% דוברי רוסית כשפה עיקרית, 55% גברים, הגיל החציוני 62, כשליש מאושפזים אלקטיביים, כמחצית סובלים ממחלות כרוניות. ל 63% מהמטופלים נתנה אפשרות בחירת בית חולים.
בהשוואה בין תוצאות הסקר לאורך השנים קיימת מגמת שיפור ברורה, כאשר השיפור המשמעותי ביותר בא לידי ביטוי במדדים של העצמת המטופל, מידע והסברים, יחס וכבוד למטופל, רצף הטיפול ויעילות.

למעט מלר”ד, מרפאות, שיקום, פסיכיאטריה, טיפול נמרץ, נשים, יולדות וילדים.

בכבוד רב,
גדי נס, דובר המרכז הרפואי בני ציון

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה