חדשות

מגפת הקורונה הובילה לעליה בשכיחות חרדה במבוגרים וילדים עם סוכרת (מתוך כנס ה-ADA)

02/07/2021

 

למגפת הקורונה ההשפעה פסיכו-סוציאלית שלילית על מבוגרים וילדים עם סוכרת, כך עולה מתוצאות שני מחקרים שפורסמו במהלך כנס ה-ADA (American Diabetes Association).

 

בסקר שנערך באוקטובר 2020, אחד מכל חמישה מבוגרים עם סוכרת דיווח על חרדה (20.2%) או דיכאון (21.2%) בדרגה מתונה-עד-חמורה. בנוסף, 47% מהמבוגרים עם סוכרת מסוג 1 דיווחו על דחק בדרגה מתונה-עד-חמורה, בהשוואה ל-11% בלבד מהמבוגרים עם סוכרת מסוג 2.

 

החוקרים מסבירים כי בחולים עם השפעות פסיכו-סוציאליות שליליות נדרש המשך מעקב וטיפול ועל הרופאים להשלים בדיקות סקר ולשוחח עם המטופלים אודות ההשפעה האפשרית של נגיף הקורונה עליהם.

 

מעבר לסקר מחודש אוקטובר, החוקרים השלימו סקרי מעקב לאחר 3 חודשים ו-6 חודשים וכעת בשלב ניתוח הנתונים.

 

המחקר כלל 193 מבוגרים (57% נשים) מאוניברסיטת פלורידה;מבין אלו, 68.4% אובחנו עם סוכרת מסוג 2 ו-31.1% אובחנו עם סוכרת מסוג 1. החוקרים התבססו על מדד General Anxiety Disorder-7 להערכת חרדה, על שאלון Patient Health Questionnaire להערכת דיכאון ועל מדד Diabetes Distress Scale להערכת מצוקה.

 

במחקר נוסף שהתבסס על סקר מטופלים והוצג כפוסטר במהלך כנס ה-ADA, חוקרים מפלורידה בחנו את ההשלכות הפסיכו-סוציאליות של טיפול בסוכרת בקרב ילדים עם סוכרת מסוג 1 ובני המשפחה שלהם במהלך מגפת הקורונה.

 

נושאים חוזרים באשר להשפעה של מגפת הקורונה כללו חרדת בריאות, אינטראקציה חברתית מוגבלת ושיבוש השגרה.

 

סקר CEFIS (COVID-19 Exposure and Family Impact Survey) חולק למשפחות עם ילדים עם סוכרת מסוג 1 בשתי מרפאות בבולטימור ופורט לודרדייל. ניתוח הנתונים כלל 99 ילדים, בגיל ממוצע של 12.2 שנים.

 

בסולם של 1-4, מדד CEFIS הממוצע להשפעה של המגפה של מרכיבים פסיכו-סוציאליים עמד על 2.6. בסולם של 1-10 נקודות, המדד הממוצע של ההשפעה על מצוקה משפחתית עמד על 5.4 והמדד עמד על 5.8 להערכת ההשפעה על מצוקת המטפלים.

 

החוקרים מסבירים כי יש מקום לשקול גורמים פרטניים לבני משפחה ולבחון כיצד להעריך גורמים אלו מבחינה קלינית ולקבוע את ההשפעה שלהם על האיזון הגליקמי ואיכות החיים.

 

מתוך כנס ה-ADA

 

לידיעה ב-MedPage Today

 

 

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2021 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני
<