חדשות

מטופלים מדווחים על שביעות רצון גבוהה יותר משירותי טל-רפואה בהשוואה למנתחים (מתוך כנס ה-AAOS)

18/09/2021

 

מנתונים שהוצג במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Academy of Orthopedic Surgeons עולה כי בקרב חולים, בהשוואה למנתחים, שביעות רצון רבה יותר מביקורים רפואיים מרחוק (טל-רפואה).

 

החוקרים השלימו סקר שכלל 107 חולים לאחר ביקור וירטואלי במרפאת ניתוחי כתף ומרפק במרכז אורתופדי בין מרץ 2020 ועד אפריל 2020. הסקר כלל שאלות אודות שביעות הרצון של החולים מהביקור, נוחות הפלטפורמה הוירטואלית, העדפת ביקור וירטואלי או פנים מול פנים, אם היו קשיים טכניים במהלך הביקור ואם נדרשו לסיוע טכני. בנוסף, החוקרים ביקשו מהמשתתפים להעריך את שביעות הרצון הכוללת שלהם מהביקור בסולם של 10 נקודות, לדרג את הנוחות וקלות השימוש ואת רמת הטיפול שקיבלו להערכתם במסגרת הוירטואלית.

 

עוד נשלחו סקרים לשישה מנתחי כתף ומרפק להערכת שביעות הרצון הכוללת שלהם מהפלטפורמה, נוחות ביקור וירטואלי, קשיים טכניים, הערכתם את רמת הטיפול שניתנה לחולים ונכונותם לשלב ביקורי טל-רפואה במרפאה שלהם בעתיד.

 

מהנתונים עולה כי המטופלים היו שבעי רצון מאוד מהביקורים, עם שיעורי שביעות רצון שנעו סביב 92%. כ-60% מהמטופלים דיווחו כי היו מעדיפים ביקור פנים-מול-פנים על-פני ביקור וירטואלי, כאשר קשיים טכניים היו הגורם העיקרי שהשפיע על העדפתם ביקור פנים מול-פנים על-פני ביקור וירטואלי.

 

עם זאת, מהתוצאות עולה כי מנתחים דיווחו על שביעות רצון נמוכה יותר מביקורים וירטואליים, כאשר בקרוב למחצית (47.8%) מהמקרים דווח על קשיים טכניים ורמת הטיפול שניתנה למטופלים להערכת האורתופדים נעה בממוצע סביב 5.2. עוד עולה מהנתונים כי דירוג נכונות המנתחים לשלב את המערכת במרפאה שלהם בעתיד נע סביב 6.6 נקודות.

 

החוקרים כותבים כי דרוש הכשרה נוספת ומידע נוסף אודות הפלטפורמות הללו וחשוב לפתח מערכות קלות יותר לשימוש ולספק פתרון בעיות מהיר לקשיים הטכניים מולם ניצבים המטופלים והמטפלים במהלך ביקורים אלו.

 

מתוך כנס ה-AAOS

 

לידיעה ב-Healio

 

 

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

© e-Med 2021 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני
<