חדשות

משרד הבריאות שוקל הפסקת תכנית החיסונים נגד HPV על רקע דיווחים על מקרים של תופעות לוואי אוטואימוניות (הארץ, Am J Reprod Immunol,Clin Rheumatol )

03/09/2013

מאת מערכת אי-מד

משרד הבריאות עומד לקיים בימים הקרובים דיון במטרה לקבל החלטה אם לבטל את תכנית החיסונים כנגד וירוס הפפילומה (HPV), וזאת בעקבות דיווחים שפורסמו לאחרונה בספרות הרפואית אודות תופעות לוואי הקשורות למתן החיסונים.

ע"פ הכתבה, במאמר מחודש יולי 2013 ב- דווח על שלושה מקרים של נערות שפיתחו תופעות לוואי של הפסקת מחזור בסמיכות לקבלת החיסון.

 במחקר נוסף , מהחודש, מה-  דווח על מקרים של פגיעה במערכת החיסונית בסמוך לקבלת החיסון שהתבטאה בהתפרצות לופוס (SLE) .

לשני הדיווחים הללו היה שותף פרופ' יהודה שיינפלד , מנהל מח' פנימית בשיבא תל השומר.

בכתבה ב"הארץ" מצוטט ד"ר אפרים סיגלר, לשעבר יו"ר החברה הישראלית לקולפוסקופיה ומחלות צוואר הרחם האומר כי יש לקחת בחשבון שמדובר בשלב זה על דיווחי מקרה בודדים בלבד, כאשר המחקרים הגדולים שנעשו עד כה בחיסונים נגד HPV (גרדסיל, סרווירקס) לא מצאו תופעות לוואי שהתבטאו בהפרעות במערכת החיסונית הקשורות לחיסון, ולכן לטענתו "החיסון בטוח ואין בו סיכון יתר להתפתחות מחלות אוטואימוניות".  

לדיווח ב"הארץ"

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2020 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני
<