חדשות

הנחיות חדשות לילדים תומכות בשתיית חלב ומים ובהימנעות מחלב מהצומח (Healthy Eating Research)

25/09/2019

 

קמפיין חדש, שכותרתו "Healthy Drinks, Healthy Kids", מתמקד בחשיבות בחירת משקאות בריאות בילדים מתחת לגיל 5 שנים, תוך המלצה על צריכת חלב אם ופורמולה, חלב ומים, תוך הגבלת שתיית מיצים והימנעות מחלב מהצומח.

 

פאנל המומחים כלל נציגים מארבעה ארגונים – Academy of Nutrition and Dietetics, American Academy of Pediatric Dentistry, American Academy of Pediatrics ו-American Heart Association.

 

ההנחיות נועדו לסייע לרופאים, הורים ומטפלים לנווט בעולם בו קופסאות מיצים וסלוגנים שונים עשויים להוביל לפרשנות שגויה של הערך התזונתי של משקאות לילדים.

 

הפאנל פיתח תרשים מבוסס-גיל להנחיית הורים, עם המלצה כי כל הילדים מתחת לגיל חמש שנים לא ישתו חלב בטעמים, פורמולות של פעוטות, את מרבית מוצרי החלב מהצומח ומשקאות המכילים קפאין, תוספי סוכר או תחליפי סוכר.

 

ההמלצות מבוססות-גיל הן כדלקמן:

·       מתחת לגיל 6 חודשים, תינוקות צריכים לשתות חלב אם או פורמולה בלבד.

·       תינוקות בגילאי 6-12 חודשים יכולים לשתות מעט מאוד מים בזמן ארוחה, לאחר שהחלו לצרוך מזון מוצק, אך יש להימנע ממיצים.

·       בגילאי 12-24 חודשים, ילדים יכולים לשתות חלב מלא ומים. כמות קטנה של מיץ פירות 100% אפשרית.

·       בגילאי 2-5 שנים, חלב ומים הם המשקאות המועדפים, עם דגש על חלב דל שומן. כמות קטנה של מיץ פירות 100% אפשרית.

 

 

המומחים מסבירים כי מהנתונים עולה כי חלה עליה במכירות משקאות דמויי-חלב העשויים משקדים, אורז, קוקוס, סויה, קשיו, או אגוזים. מוצרים אלו אינם בהכרח מסוכנים, אך ההרכב התזונתי שלהם אינו דומה לזה של חלב פרה, למעט סויה. החשש הוא כי משקאות אלו יהוו תחליף לחלב ובעקבות זאת הילדים לא יקבלו כמות מספקת של חומרי תזונה נדרשים, דוגמת סידן, וויטמין D וחלבונים.

 

באשר לילדים עם אלרגיה לחלב, ההמלצה היא לעבוד עם דיאטנית מוסמכת המתמחה בילדים. חשוב לבחון את כלל ההרכב התזונתי ולהבטיח כי הילד מקבל הנחיות מותאמות אישית. בילדים עם אי-סבילות ללקטוז ההמלצה הינה לחלב סויה מועשר.

 

Healthy Eating Research.

 

לידיעה במדסקייפ

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2020 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני