חדשות

יתרונות תרגילי יוגה להקלה על תסמיני דיכאון מג'ורי (J Psychiatr Pract.)

29/11/2019

 

אימוני יוגה הכוללים טכניקות נשימה ותנוחות שונות עשויים לסייע רבות בשיפור תסמיני דיכאון וחרדה בחולים עם הפרעת דיכאון מג'ורי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש נובמבר בכתב העת Journal of Psychiatric Practice.

 

מטרת המחקר הייתה לבחון את ההשפעות של התערבות המשלבת תרגילי יוגה בשיטת איינגאר ותרגילי נשימה בקרב חולים עם הפרעת דיכאון מג'ורי ולקבוע את מינון ההתערבות האופטימאלי.

 

שני-שליש מהמשתתפים במחקר (גילאי 18-65 שנים) אובחנו עם הפרעת דיכאון מג'ורי וחולקו באקראי לקבוצה במינון-גבוה או במינון-נמוך של יוגה ותרגילי נשימה למשך 12 שבועות. 15 משתתפים נכללו בקבוצת התערבות במינון גבוה, אשר כללה שלושה שיעורי יוגה בני 90 דקות וארבעה תרגילים ביתיים במשך 30 דקות בכל שבוע. 15 משתתפים נכללו בקבוצת ההתערבות במינון נמוך, אשר כללה שני שיעורי יוגה במשך 90 דקות ושלושה תרגילים ביתיים במשך 30 דקות, בכל שבוע. המשתתפים במחקר השלימו הערכה בתחילת המחקר, לאחר 4, 8 ו-12 שבועות.

 

בקרב המשתתפים בשתי הקבוצות תועד שיפור משמעותי בכל התוצאים, כולל תועלת אקוטית ותועלת מצטברת. למרות שבקבוצת ההתערבות במינון גבוה תועד שיפור גדול יותר בכל המדדים, ההבדלים בין הקבוצות לא היו מובהקים סטטיסטית, ככל הנראה בשל עוצמה לא-מספקת לאור גודל מדגם קטן.

 

מדדי PHQ (Patient Health Questionnaire) ירדו ב-36.8% מתחילת המחקר עד לאחר 12 שבועות, כאשר כל שעה נוספת של שיעורי יוגה לוותה בירידה משמעותית של 0.044 נקודות (p<0.0001), עדות להפחתת תסמיני דיכאון. עם זאת, לא תועדו הבדלים מובהקים סטטיסטית בין שתי הקבוצות.

 

עוד תועד שיפור בתסמיני חרדה, כאשר כל שעה נוספת של תרגילי יוגה לוותה בירידה מובהקת סטטיסטית בחומרת חרדה בהיקף של 0.105 נקודות בסולם STAI-State Scale.

 

החוקרים כותבים כי כאשר באים לתכנן התערבויות המבוססות על יוגה, אל מול הזמן הדרוש לתרגילי יוגה יש לקחת בחשבון את התועלת האפשרית.

 

J Psychiatr Pract. Published online November 13, 2019

 

לידיעה במדסקייפ

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2020 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני
<