מאמרי מערכת

טרנספורמציה דיגטלית -המהפיכה החברתית שהתחילה באלף הקודם/מאת GANBAROO

13/03/2019

המהפיכה התעשייתית חברתית דיגיטלית התחילה באלף הקודם.

חזון האינטרנט הופיע במספר מאמרים וגם בספרות המדע הבדיוני, אשר לעיתים תכופות מנסה לתאר טכנולוגיה עתידית והשפעתה על החברה.

 ולכן, יש פה סימן שאלה גדול - האם אנחנו עדין בתהליך של טרנספורמציה דיגטלית או שקצב הטכנולוגיות החדשות מהיר ולכן, התחושה היא שאנחנו צריכים להתכונן ולעשות תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית?

 

לוגיקה הוא מכשיר ביתי שקשור ללוגיקה מרכזית וללוגיקות אחרות המחוברים לספק נתונים ומספקים תקשורת, בידור וכל סוג של מידע שרוצים.

הלוגיקה, מעין מחשב שולחני, היא פרי דמיונו של מאריי לינסטר, סופר אמריקאי שפרסם בשנת 1946 סיפור קצר בשם "לוגיקה ששמה גו''' (A Logic Named Joe ) שמספר על עולם עתידני בו בכל בית יש לוגיקה.

"לוגיקה" אחת, בשם ג'ו, מפתחת יכולות של בינה מלאכותית- נעשית חכמה מדי, עצמאית מדי, ומתחילה להיות מסוכנת - לא על ידי ניסיון למחוק את המין האנושי, אלא על ידי מתן מידע רב מדי- כולל איך להרעיל את בן הזוג שלך בלי להיתפס, איך להסתיר שתייה מוגזמת ואיך לשדוד בנק.

זה גורם לשאר "הלוגיקות" להתחיל לספק מידע אסור והחברה האנושית מתחילה להתפרק.

לעתים קרובות אנחנו שומעים אנשים אומרים דברים כמו, "אף סופר מדע בדיוני לא יכל לחזות את האינטרנט ואת השפעתו"  אבל הנה, מאריי לינסטר, 23 שנים לפני שעשו שימוש ראשון באינטרנט, כמעט עשור לפני שסטיב גו'בס נולד ובזמן שאפילו הטלויזיות הביתיות היו מצרך נדיר, היה כנראה הראשון שחזה ותיאר את האינטרנט, את המחשב (מה שהוא כינה לוגיקה) ואת ההשפעה האפשרית על החברה.

הסיפור המרתק שלו מעלה נקודות חשובות שרלונטיות לוויכוחים הנוכחיים שלנו לגבי הרשת

אבל, זה כנראה גם התיאור הראשון של חברה שעברה טרנספורמציה דיגיטלית.

 

אז מהי בעצם טרנספורמציה דיגטלית?

תהליך מעבר לשימוש בטכנולוגיה דיגטלית קיימת ומתפתחת המבוססת על יכולת ניהול אנליזות של לקוחות/אזרחים/קונים/מוכרים /עובדים וכו ומתן תגובה בזמן אמת תהליך שלא נגמר, משתדרג בגלל מהירות ההתפתחות הטכנולוגית.

 

האם אנחנו עדיין בתהליך?

התהליך התחיל, זה ברור, כשעברנו כחברה, ככלכלה, לכלים דיגיטליים.

היום, כחברה (society) אנחנו מגדירים עצמנו כדיגיטליים (גם את המבוגרים שביננו), משתמשים בדיגיטל כל יום כחלק מהשגרה, מי יותר מי פחות, כתלות בצורך או אפילו ביכולת להשקיע כסף בטכנולוגיה, אבל כשמדובר במקום העבודה, אנחנו משאירים את ההגדרה בפתח הבניין.

אחרת לא ניתן להסביר למה הרבה מאוד חברות (company) שעושות שימוש יומיומי, בלתי נפרד בדיגיטל עדיין מדברות על צורך בלהתחיל או לסיים תהליך של טרנספורמציה.

וכמעט כל מאמר בנושא מדבר על תהליך בעל 3 שלבים:

1.      אימוץ יכולות דיגיטליות

2.      הבנה בכלים דיגיטליים

3.      שימוש בכלים דיגיטליים כחלק משגרת היום יום (טרנספורמציה).

כך שלמעשה אנחנו כול "בוקר" רק משתדרגים.

 

אז איפה הפער?

המעבר לחברה דיגיטלית יצר מציאות חדשה, לא רק שונה אלא משתנה.

הטכנולוגיות מתפתחות הרבה יותר מהר, דברים חדשים מגיעים לשוק בקצב שלא היה כמותו בדורות קודמים.

סביבה משתנה, משמעותה מצב של  למידה תמידית, התעדכנות מהירה, הכרות עם טכנולוגיות חדשות ובפיתוח מודלים עסקיים חדשים.

אז האם אנחנו עוד בתהליך של שינוי? מי שיעדיף לחשוב שכן, ישאיר את הדיגטליות בפתח הבניין.

 

 

 

התנהלות במרחב הדיגיטלי מחייבת 5 עוגנים:

·         מאגר לקוחות מטוייב, DATA

·         יכולת אנליזות וניתוח נתונים מהיר

·         תרגום לפעילות בזמן אמת

·         הכרה וידע לשימוש בכול הפלטפורמות הדיגיטליות והתאמה של תוכן לקהל הלקוחות

·         תוכן "מעניין", ערך

 

איך זה פוגש אותנו בשיווק בפארמה

מאגר לקוחות מטוייב:

 פרופיל לקוחות הכולל את התפיסות הטיפוליות והמוטיבציה להתקדם עם הטכנולוגיות החדשות.

מאחר בארץ אין נתוני רישום וקיימת רגולציה המקפידה על חסיון הרישום של הרופאים רצוי לעשות תהליך טרגטינג, סגמנטציה, פרופיל הרגלי רישום ומוטיבציה לשינוי והתקדמות לטכנולוגיות חדשות. בניגוד ללקוחות קצה של התחום המסחרי המקבלים הצעות לקופונים לפי הרגלי הצריכה שלהם , קהל הלקוחות של הפארמה קטן מאוד והמטרה שלנו לשנות תפיסות טיפוליות ולא לשמר הרגלים ( ברוב המקרים)

אנליזות וניתוח נתונים מהיר:

 בנייה של תהליך היזון חוזר מול הלקוחות- סקרים, דיונים  וו'.

 דרך הפלטפורמות הקיימות, ע"י עריכת סקרים וסקירה  תקופתית של "הישגים" ספציפיים לתחומים תרפואיטים.

תרגום לפעילות בזמן אמת:

בפארמה אין תהליכים "לא צפויים קרדינליים" ולכן כדאי להכין תרחישים מוכנים מראש שיעברו רגולציה פנים ארגונית.זה מצריך חשיבה ותכנון מראש של מוקדי חיכוך, השקות חדשות, פרסום מחקרים, שינויים רגולטורים. מאחר וכול צמתי הפעילות ידועים אפשר להכין מראש תרחישים.

הכרה וידע לשימוש בכול הפלטפורמות הדיגיטליות והתאמה של תוכן לקהל הלקוחות:

לכול פלטפורמה מקצועית או חברתית (רשתות חברתיות) יש את היכולות שלה.

הכרה ביכולות ובערך הפלטפורמה מאפשרת למקסם את הממשק עם הלקוחות. גם קביעת כותרות במייל זו מיומנות שנעשית שאם נכון מעלה את אחוזי פתיחת המייל.

לחילופין שימוש ב-IPAD ע"י נציגים גם הוא חלק מתמהיל הפלטפורמות.

תוכן "מעניין":

תכנים המתממשקים למוצר או לתחום ואינם מידע על התכשיר קרי, PI , מחקרים מאמרים וכו. כי עניין זה שם המשחק במהפכה החברתית דיגיטלית.

אחריות על המרחב הדיגיטלי:

אחריות על המרחב הדיגיטלי הלכה למעשה הינה בידיים של השיווק והמכירות, מנהל מותג חייב לדעת ולהבין בפלטפורמות הדיגטליות, אין פה אמירה שהוא צריך לתפעל את הפלטפורמות אבל הוא חייב לדעת איך בתמהיל האסטרטגי הוא ממקסם את המרחב הדיגיטלי. וכמו התמחויות או שירותים חיצוניים כמו יח"צ ולובינג , פרסום וכו יש מי שמתמחה בפלטפורמות דיגיטליות.

מנהלי דיגיטל:

אמורים לתת הכוונה ותמיכה למרחב הדיגטלי. הם אינם הכתובת לניהול מוצר במרחב הזה.

IT:

נותנים תמיכה לטכנולוגיות

 

לסיכום:

גיבור הספר "לוגיקה ששמה גו''', מציל בסופו של דבר את הציוויליזציה על ידי ניתוק לוגיקה גו'.

אל תתנו "ללוגיקה גו'" שלכם, המיילים שלא נפתחים, המסר שלא הופנם או קמפיין שלא הביא את התוצאות, להכתיב את חווית הדיגיטל ואת השפעתו על השיווק שלכם.

השימוש בטכנולוגיה ובפלטפורמות הדיגיטליות הן מיומנויות שדורשות שכלול ולמידה מתמדת.

 

 

מוכנים לקחת את השיווק שלכם שלב נוסף לעבר שיווק אפקטיבי המחבר את כל ערוצי השיווק הנכונים למוצר שלכם?

שלחו לנו מייל ונחזור אליכם בהקדם לתיאום שיחה בה נבדוק כיצד אנו יכולים לעזור לך,

Hello@beganbaroo.com

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2020 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני
<