שיווק ומנהל רפואי

מדידה של התקדמות, הצלחה והשגת מטרה בפארמה/ מאמר דעה מאת GANBAROO

“אם זה לא מדיד אז אל תעשה”- אמרו את זה הרבה לפני ואני מחדדת את הנושא.

השימוש במושג הצלחה ומדידה הולכים יד ביד, בכול תוכניות העבודה של כול הארגונים שיש להם תוכניות עבודה קובעים מטרות כמותיות ואיכותיות והגעה אליהם משמעה- הצלחה.

מטרות כמותיות נמדדות במספרים, ולכן אם קבענו מטרה כמותית, אנחנו סופרים יחידות שמכרנו ( לא משנה מה המוצר), אחוזים וכו’ , וכול מספר שקבענו והגענו אליו מהווה מדד להצלחה.

האם המדד הכמותי שקבענו הוא המדד הנכון ביותר עבור המוצר שלנו זו שאלה נוספת.

היא נובעת מהציפיות שלנו למיצוב שלנו כשחקנים בשוק:

אם אנחנו מובילים את השוק -אנחנו צריכים לקחת נתח שוק גדול משאר המתחרים ( “שחקנים אחרים” בשוק) אם אנחנו צומחים כמו השוק אז המיצוב שלנו הוא”עוקבים” ולא מובילי שוק.

האתגר והפערים יושבים על ההגדרות האיכותיות שאנחנו קובעים.

כמעט בכול תוכנית עבודה יש את המשפטים הבאים: להיות הגולדןסטנדרט של השוק, למסד את האלגוריתם הטיפולי, למנף את הענות המטופלים לטיפול, להעלות את המודעות למחלה, להוביל את השוק…

מה המדדים למטרות האיכותיות הללו?

בחלק מהמקרים יש נקודות עוגן להתייחסות ומחוייביות הללו, ברוב המקרים אין, מאחר ואין דרך למדוד.

העדר מדדים לקביעת הצלחה בתוכנית מביאה אותנו לשני מהלכים:

·         תוכניות שמשקיעים בהם הרבה כסף אבל אין לנו מושג האם הם השפיעו וקירבו אותנו למטרה.

·         מדידה של מסרי המותג- מה היכולות הפיזיות של המוצר, מה מידת הידע במבחן מודעות  -בלתי נתמכת או מודעות נתמכת, של הלקוחות שלנו ואין לכך שום קשר למטרות האיכותיות שקבענו.

“אי אפשר למדוד מטרות איכותיות” יושבת על שתי אמונות:

הראשונה אומרת כי מדידה הינה כלי כמותי ולכן כדי למדוד צריך לתרגם למדד כמותי וזה בלתי אפשרי.

השנייה טוענת כי מדידה לא תקדם אותי לשום מקום מלבד עומס במטלות.

שתי האמונות הללו הן מגבילות, אך בשביל לשבורת את האמונה השנייה יש צורך בהשקעה גדולה יותר.

איך מכמתים מדידה איכותית, איזה פרמטרים קובעים לאיכות?

אם אנחנו רוצים לחנך שוק לטיפול חדש, לדוגמא, אז אנחנו צריכים לבדוק ולמדוד כמה רופאים יוזמים טיפול, האם השותפים לטיפול ממליצים אקטיבית לטיפול והאם מטופלים באים מיוזמתם לטיפול.

כמובן שמשווים את המדד הזה למדד בסיס לפני שהתחלנו את הפעילות (אין טעם למדוד אם אין לנו את הנתונים התחלתיים של המדד שלנו-זה בזבוז משאבים).

המדד שנגדיר יהיה אקטיביות של קהלי היעד לטיפול.

גם אם הגענו למטרות הכמותיות שלנו ובמדד האקטיביות אנחנו ללא גידול, משמעו שגם ההגדרה הכמותית איננה מדויקת.

אם זה לא מדיד אז אל תעשה”-  אמרו את זה לפני ואני מקווה שחידדתי.

שמי פסיה בן נון-

בעלת ניסיון של 30 שנות עבודה בפארמה,  למעלה מ-15 השקות כמנהלת מוצר בחברות, מלווה של עשרות מוצרים מוצרים בפארמה ומחוץ לפארמה.

פריקית של סקרים, קביעת מטרות ובנייה של תוכניות מדידות להצלחה וחלק מצוות GANBAROO.

מזמינה אתכם להתייעץ עמנו בנושא 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה