שיווק ומנהל רפואי

Small Data – הדבר הגדול באמת? / מאת GANBAROO

השיח על Big Data הינו שיח חוצה גבולות ושווקים.

אנליזות של נתונים הנאספים מאלפי מקורות נותנים מענה רחב, בהרבה תחומים, ומאפשרים להגיע לתובנות טובות יותר שמכתיבות עתיד.

Big Data עשו ועושים שינויים בתחום של מניעת מחלות, גילווי מחלות וכו’.

כשמסתכלים בצורה צרה יותר, ובמיוחד בשוק הפרמה בהיבט שיווקי מקומי, המקום של Big Data פחות חשוב. חשוב יותר לייצר מערכת של דאטה מקומית, או במילים אחרות לאסוף נתונים שיוכלו לתרום, לקדם ולהניע את השוק המקומי.

Small Data לא מקבלים את הקרדיט הראוי, אבל בלעדיהם Big Data לא שווים הרבה.     ה- Big Data בעל ערך רק אם המנהל המקומי יידע אח”כ לקבל או להפיק Small Data  איכותי ואקטואלי מותאמים לשוק המקומי.

למה הכוונה ב- small data?

·         נתוני אדמין: שם, מספר הטלפון, כתובת אי מייל נכונה, שם פרופיל הלקוח שלך בפייסבוק, מכשיר הגלישה המועדף בתחום וכדומה. כל אלה הם דוגמאות לנתונים הקטנים שמניעים את העולם, את השוק.

שוק הפרמה הינו שוק עם מספר לקוחות קטן וממוקד. קהל היעד הראשון שמניע את השוק הוא רופאים מהיותם רושמי המרשמים.

27,000 רופאים פעילים בהתמחויות שונות. ההתמחויות הרחבות ביותר הן רפואת המשפחה, רפואה פנימית ורפואת ילדים עם 5,000 רופאים פעילים, 2400 רופאים ו- 1800 רופאים פעילים בהתאמה.

·         נתוני שוק: ההגדרות הראשונות  של השוק- הגדרת זירה שבה אנחנו פועלים, מוצרים, שרותים, לקוחות, שותפים אסטרטגים ועוד.

לכול שוק יש את התנהלות המאפיינת אותו: תרבות, קצב, יחסי גומלת וששפה ייחודית.

·         נתוני הרגלי רישום: DATA של הרגלי רישום ומוטיבציה של ה”רשמים”.

הנתונים הנ”ל הם Small Data  אפקטיבי, במיוחד אם יש אפשרות של התממשקות בין כול המערכות  לכלי אחד שמאפשר ניתוח פעילות, חיזויי התנהלות וצמיחה עתידית, מדידה ומשוב לפעילות.

דוגמא- הצעה לתבנית שלדית לבניית DATA בשוק האוסטופורוזיס









































































פרמטרים


איפיון


small data


אפידימיולוגיה


כ-40 אחוזים מהנשים שלאחר הפסקת הווסת (Postmenopausal) יחוו שבר אוסטאופורוטי במהלך חייהן (500,000)


אפידימיולוגיה



כ-25 אחוזים מהגברים מעל גיל 60 שנה יחווה שבר אוסטאופורוטי במהלך חייהם  (230,000)




אחד מכל חמישה שברי ירך ילווה בתמותה בשנה ראשונה לאחר השבר




הסיכון לתמותה מכל סיבה עולה פי 58 בשלושת החודשים ראשונים לאחר שבר בירך בהשוואה לאוכלוסייה ללא שבר




שליש משברי הירך האוסטאופורוטיים קורים בגברים




בשנה הראשונה לאחר שבר בירך ובעמוד שדרה התמותה גבוהה יותר בגברים מאשר בנשים



קהלי יעד: מיקצועיים


רפואת משפחה, אנדו, אורופדים, ראומטולוגחם, שיקום, אחיות


מיפוי של הרגלי רישום
אלגורטם טיפולי


לקוחות


נשים גברים מעל גיל 60, משפחה של הורים מבוגרים


מאיפה שואבים מידי?


שותפים אסטרטגים


מבטחים, איגודי רופאים, ארגוני חולים


מה האגנדה שלהם-
ניהול לקוח


הבחנה וטיפול


בקהילה אצל רופא משפחה, מעבר לטיפולים אחרים מהטיפול הראשוני אצל רפואת מומחים


נקודות הממשק להתחלה והחלפת טיפול


הורדה מטיפול


רפואת משפחה אם יש תלונות נכול סיבה ורופא המשפחה לא מכיר טיפול


נקודות הממשק להתחלה והחלפת טיפול


הענות לטיפול


?


ספציפי לכול מוצר בהתאם לוותק ולטכנולוגיה


תרבות השוק


המסר- מניעת השבר הבא


בדיקה של המסרים של המתחרים וכמה הם בהלימה להלך הרוח של השוק


הנחיות סל



תרגום בפועל למסרים והרשאות טיפול


הנחיות מבטחים (קופות)



תרגום בפועל למסרים והרשאות טיפול


תחרות



מה האגנדה שלהם-ראיונות עומק

האתגר החשוב ביותר הקשור באיסוף נתונים הוא בסופו של דבר שימוש נכון בהם כדי לקבל החלטות אפקטיביות.

רוב ההחלטות המקומיות אינן זקוקות לנתונים גדולים: הם זקוקים לנתונים הנכונים – בין אם גדולים או קטנים בזמן הנכון.

ניטור וניתוח תובנות מה- DATA צריך להיות תהליך רוטיני, קבוע ובמרווחי זמן מותאמים, כאשר מראש יש פרמטרים שמנוטרים. כול שוק והפרמטרים שלו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה