מאמרי מערכת

כל מה שצריך לדעת על וובינר לקהל רפואי מקצועי בפארמה/מאת GANBAROO יעוץ, ליווי וניהול השיווק הדיגיטלי

11/04/2019

 מאמר 1 מתוך 3

 

מנהלי שיווק רבים רואים בוובינר ככלי שיווק יעיל.

הוא כלי להעברת מידע מדעי, מקצועי ואובייקטיבי ונתפס ע"י הקהל, ללא קשר לתעשייה בה עובדים, כמקור התעדכנות נוח, זמין ומקצועי

המושג וובינר (Webinar)  הוא קיצור של המונח באנגלית – סמינר רשת (Web Seminar) .

 

ע"פ סקר שנערך בקרב רופאים בישראל בדצמבר 12018, 23% ציינו את הוובינר כערוץ תקשורת מועדף עם חברות הפארמה.

בסקר שנערך בחו"ל  62% ציינו את הוובינר כערוץ מועדף2 (תוצאה גלובלית) ולא רק זה-

 אלא אחוז גבוה ציינו אותו כערוץ נגיש שתוצאותיו משפיעות.

 

קשה להתעלם מהפער וצריך לשאול למה הוא קיים.

במאמרים הקרובים נבחן את הוובינר כערוץ שיווקי.

אולי לא נוכל לענות אופן ישיר על השאלה למה קיים פער בין העולם לישראל אבל כן נענה על השאלות:

·         למה וובינר הוא ערוץ שכדאי להשקיע בו.

·         מה צריך לדעת על הערוץ הזה.

·         איך הופכים אותו לכלי שיווקי אפקטיבי אל מול קהל הלקוחו המקצועי רפואי שלנו.

 

הוובינר ככלי שיווקי

השוק הצפוף דורש לא רק יצירתיות בשיווק שלנו או יכולת לבלוט מעל שאר המתחרים אלא גם מתן ערך.

דבר נוסף, השוק דורש מאתנו לדעת למקסם כל טכנולוגיה שבחרנו להשתמש בה.

 

מה נותן לנו הוובינר ככלי שיווקי:

הוובינר הוא כלי שמאפשר  להעניק לקהל את הערך המוסף שהוא מחפש.

רוב האנשים, ללא קשר לתעשייה או תחום אוהבים לקבל מידע.

מידע קונקרטי שעונה על צורך נקודתי או העשרה.

הרצאה מקצועית, סדנא או דיון פאנל מומחים מאפשר למשתתף לקבל ידע, העשרה, לעיתים להשתתף באופן פעיל ועוזר למצב את המרצה או יוזם הוובינר כאוטוריטה.

 

החברה שיוזמת ותומכת בפעילות אמנם קובעת את המטרות והתכנים אבל במידה והיא מצליחה לייצר  וובינר שנותן מידע אמין ואיכותי היא מסייעת לעצמה  בבניית המוניטין של החברה והברנד.

אולי זה המקום גם להדגיש, ונרחיב על כך בהמשך כי להשתמש בפלטפורמה של וובינר כבשיחת תעמולה תשיג בדיוק את ההפך.

 

היכולת לתקשורת דו סטרית בלייב מקשרת בין הנוכחים הוירטואליים, יוצרת חוויה, תחושת אמון ושייכות.

היכולת לתקשר עם שאר המשתתפים, לשאול שאלות ולקבל מענה מיידי , להיות משתתף ולא רק צופה, מוסיפים ממד חוויתי.

חל מהחוויה קשור גם לעובדה שאנשים רבים יוותרו מראש על הטרחה הכרוכה בנסיעה לתל אביב או הרצליה או כל מקום אחר שם קבעתם את ההרצאה שלכם. לעומת זאת רבים מהם ישמחו להאזין לה אם יעשו זאת בנוחות בביתם או במשרד.

 

השימוש בוובינר מבטל את אלמנט המרחק הפיזי ומאפשר הזדמנות להגיע לקהלים חדשים.

באמצעות הוובינר אנחנו יכולים להגיע למספר רב יותר של רופאים.

הוובינר פותח את האפשרות להיות חלק מהקהל שלכם עבור לקוחות שמסיבות שונות לא מגיעים למפגשים פרונטליים. ההשתתפות הזו מגבירה את תחושת השייכות לקהילה שאתם בונים סביב הברנד שלכם.

 

מי שמשתתף בוובינר שלכם מתעניין במוצר שלכם. זו עובדה.

מעבר להעברת המסר או התוכן שמתוכנן, הוובינר הוא כלי "לצביעת קהל" מתעניין ואיכותי.

הזיהוי של קהל זה יעזור לכם לשמר אותו.

הרישום לוובינר דורש לרוב מייל ושם, עצם מילוי הפרטים מעיד על רצון לקבל מכם משהו שהם כנראה מעריכים.

 

הוובינר עשוי להיות כלי שיווקי אפקטיבי לכל דבר. (גם אם התוכן הוא מדעי, אובייקטיבי ומקצועי)

רוב המערכות הטכנולוגיות המאפשרות קיום של וובינרים, מאפשרות גם את הקלטתם.

חלק מהן מאפשרות הצמדת שאלות  CME  לטובת הכרה של המועצה המדעית של הר"י .

כלומר גם לאחר שהסתיים הוובינר  ניתן להפיק ממנו חומרי שיווק-

לשתף את ההקלטה באתר, לשלוח לינק במייל או לפרסם בדף הפייסבוק אם יש.

ניתן לערוך את ההקלטה, לקצר כך שתקבלו סרטון שיווקי לשימושים נוספים.

סרטונים מוקלטים של וובינרים יכולים לשמש להדרכות או קורסים און ליין פנים חברתיים או לקהל הרפואי מקצועי.

 

לסיכום-

הוובינר הוא כלי שיווקי זמין עם אפקטיביות גבוהה.

היתרון שלו הוא בעובדה שהוא עונה על צורך של אינטרקציה ותקשורת וחסרונו העיקרי הוא בסיכון לתקלות טכניות בשידור חי ובקושי לעריכה מוקדמת.

 

במאמר הבא נגלה את 5 הטיפים יעזרו לכם להגדיל את מספר הנרשמים לוובינר.

 

מקורות:

1.      סקר ערוצי התקשורת המועדפים על רופאים, GANBAROO ואימד, דצמבר 2018

2.      The Digital savvy HCP 2017

 

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2020 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני
<