שיווק ומנהל רפואי

5 טיפים שיגדילו את ההשתתפות בוובינר שלכם/מאת GANBAROO יעוץ, ליווי וניהול השיווק הדיגיטלי

מאמר 2 מתוך 3

על פי הנתונים שבידנו, רופא בישראל משתתף בוובינר לייב 1-2 בחודש (מדובר בארועי לייב, לא הקלטות או סמינרים שאינם לייב).

איך תבטיחו שהוובינר שלכם יבלוט מעל כל ההזמנות האחרות להשתתפות ותקבלו יותר אישורי השתתפות?

הנה הטיפים שלנו:

1.    תאמו ציפיות, קבעו מטרות תואמות ומדדים להצלחה

בדיוק כמו כל פעילות שיווקית אחרת, תכנון נכון יגדיל את הסיכויים להצלחה.

מה המטרה של הוובינר?

וובינר הוא הזדמנות לחינוך קהל, להגביר מודעות לברנד ואפילו לבנות קהל ולשפר רשימות.

התחילו בלהגדיר מטרה לוובינר. מטרה מדידה ואיכותית.

הגדירו מה הם מדדי ההצלחה לוובינר שלכם; אחוז המוזמנים שלחצו על הקישור? אחוז שנרשם? אחוז שהשתתף בסופו של דבר? אחוז המשתתפים מהתמחות מסוימת, שאלות וכדומה.

אתם משיקים מוצר? איפה נכנס הוובינר בתוכנית ההשקה? מה המטרה שלו?

יש לכם כנס פרונטלי עתידי מאוד גדול? וובינר יכול להיות חלק מתוכנית השיווק שלו. אבל הגדירו מטרה- טיוב רשימות, קידום הכנס או נושא, הדרכה מעשית לשיפור פרקטיקה וכדומה. שימו מטרה ברורה.

בהתאם להגדרת המטרה תוכלו להחליט על סוג הוובינר, מרצה,  סוגי התכנים (הדגמה של מקרים לדיון, תאורי מנגנון פעולה, אופן השימוש בתרופה) וצורת הצגתם (הרצאה משולבת, סרטון/אנימציה, שילובים).

מה שלא תחליטו אל תשימו מטרה של העלאת מכירות:

א.      כל מנהל מוצר, כל עסק וחברה מטרת העל שלהם  היא הגדלת מכירות, אבל זו לא מטרה לוובינר.

ב.      אם תקדמו מדי את המוצר שלכם בוובינר אתם עלולים לקבל נטישה באמצע הוובינר ותחושה של חוסר אמון שעלולה לפגוע בפעילות הבאה שלכם.

בתעשיות אחרות משתמשים בוובינר למכירה, הוא מתוכנן ובנוי בצורה מסוימת המובילה למכירה, אך עדיין, לא פעם, לקוח שמתחבר לוובינר ורוצה ללמוד ולקבל משהו מופתע ומאוכז לגלות שהוא נכנס לוובינר מכירה.

בפארמה המכירה שונה, אתם יכולים להשתמש בוובינר ליצור מכירות כחומר שיווקי, אבל לא בזמן השידור.

ההתיחסות שלנו למטרה של קידום מסרים דומה לנכתב מעלה. יש שיטות דיגיטליות יעילות, מהירות וזולות יותר לקידום מסרים.

2.    בנו משפך שיווקי לשיווק הוובינר כפי שהייתם מתכננים לכל פעילות שיווק אחרת.

הגדירו איך ואיפה תתקבל ההזמנה הראשונה. זהו את המתעניינים שטרם נרשמו ותכננו את הדרך להשיך את הפנייה אליהם עד אשר הם יעברו את כל שלבי המשפך שתיכננתם וירשמו.

3.    אתם חייבים תוכנית פרסום

הפרסום לוובינר צריך להתחיל לפחות 3 שבועות מראש.

התוכנית צריכה לכלול התיחסות למועדי שליחת הזמנות לארוע, תזכורות וערוצי התקשורת דרכם שולחים (מייל, סמס, באנרים, נציגים וכו’).

את ההזמנות והתזכורות כדאי לשלוח באמצע שבוע העבודה.

חלק מהנרשמים בסופו של דבר לא ישתתפו בארוע עצמו, חלק ישכחו.

כרבע מהנרשמים יעשו זאת יותר מ-15 יום לפני האירוע. ורבע באותו יום, כך עלה מנתונים חברת הוובינר ON24 1.

לכן לא מפתיע שתזכורות שנשלחות שעות לפני הוובינר הן בעלות המרות גבוהות יותר מתזכורות שנשלחו ימים רבים קודם לכן.

אחוז ההמרה בין הרשמה להשתתפות שעומד על 35%-45% נחשב בעולם הוובינרים כטוב (הממוצע מתיחס לממוצע עולמי ולכל התעשיות)1. קחו זאת בחשבון בתכנון.

תשקיעו בתכנון קידום הוובינר כדי למקסם את ההחזר על העבודה.

4.    הכירו את הקהל שלכם

ענו על השאלות הבאות. אם חסר מידע נסו להשלים אותו.

המענה על השאלות ישפיע על תכנון תוכנית הוובינר שלכם, על התוכן, האורך והמבנה.

מה אתם יודעים על הרגלי הצפייה והשתתפות בוובינר של הלקוחות שלכם?

·         האם יש לכם נתונים מהעבר של כמה צופים בוובינר החי וכמה יבקשו את ההקלטה לאחר השידור?

33% מהקהל הכללי (נתונים מהעולם) שצופה בוובינרים יעדיף  לצפות בהקלטה בלבד1.

·         מה פרק הזמן הממוצע שהקהל שלכם נשאר מחובר?

נתונים עולמיים מ-2017 הראו י המשתתף הממוצע נשאר מחובר כ-55 דקות1.

מצד שני, נתונים של חברת וובינר אחרת הראו כי אורך הוובינר הממוצע עומד על 55 דקות ואילו בפארמה הוובינר הממוצע הוא 20 דקות2.

נתונים של חברה מקומית, שלא פורסמו, הצביעו על העדפה של קהל רפואי מקצועי לוובינר באור של 20-30 דקות.

·         באיזה ימים ובאיזה שעות הוא מעדיף להתחבר לוובינר?

ברוב הסקרים בתחום, בעולם, הימים המועדפים לעריכת וובינר הם רביעי וחמישי1.

5.    בזמן הוובינר- השתמשו בכלים אינטראקטיביים להגברת המעורבות

קשה לשמור את הקהל מחובר לאורך כל הוובינר.

באופן כללי יש העדפה ברורה, בכל תעשייה ותחום בו עבדנו, לוובינר קצר.

אחת הדרכים להשאיר את הקהל מחובר היא לגרום לו להיות פעיל, להשאיר אותו עסוק.

איך?

שאלות של “בדיקת דופק” כל כמה זמן, שימוש בסקר שמצריך הצבעה בשידור חי וכדומה.

המטרה היא לשמור אותם ערניים ומסוקרנים. כמובן שחייבים להיות ערניים לתגובות של הקהל ולהגיב להם תוך כדי.

לסיכום

המטרה בוובינר מעבר למטרה שהוגדרה מראש היא לבנות קהל מתעניין שירצה את הקשר עם החברה והברנד גם לאחר שהוובינר הסתיים.

וובינר הוא הזדמנות להציג את השירות או המוצר בצורה שאינה מכירתית, לערב את הקהל ולהיות נקודת מגע חיובית עם הקהל.

במאמר הבא נהיה פרקטיים במיוחד ונתמקד בשימושים האפשריים של וובינר ובסוגי וובינר.

מקורות:

1.      ON24_Webinar-Benchmarks-Report-2017

2.      Webinar Statistics and Benchmarks 2019 livestorm

למאמר הראשון בסדרה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה