שיווק ומנהל רפואי

וובינר- הכלי של עידן הקורונה: מה מניע את הרופאים להשתתף ? / מאת פסיה בן נון

וובינר- הכלי של עידן הקורונה / מאת פסיה בן נון

2020, שנת הקורונה, הייתה מאתגרת ביותר. חוקי המשחק השתנו; האמונה שהניעה את שוק הפרמה ש-“מפגש פנים אל פנים” הינו הערוץ הכי טוב לקידום אפקטיבי, התנפצה אל מול המגבלות והסגרים. המעבר אל ערוצי הדיגיטל היה הכרחי, במיוחד כתחליף למפגשים פרונטאליים גדולים וכנסים.

מפגשי F2F עברו, גם הם, אל הערוצים הדיגיטליים, מפגשי זום, או טיים, ווטצאפ,  וכו’.

השאלה למה וובינר מובנת, השאלות מהו וובינר מוצלח או איך אפשר למקסם וובינר ואיך למקסם שיחת F2F בערוצים דיגיטליים, עדין מעסיקות אותנו בעשייה היומיומית.

שאלון קצר לרופאים בנושאים הללו נערך ע”י חברת אימד לרופאים:

·         השאלה הראשונה בדקה: מה מניע את הרופאים להשתתף בוובינר?

·         השאלה השנייה בדקה: עם מי היית מעדיף או למי תפנה זמן כדי לקבל עדכונים מחברת תרופות במפגשי F2F?

התפלגות התשובות לשאלון: העדפות נושאי וובינרים ועם מי לדבר בחברות

שאלה ראשונה מה מניע את הרופאים להשתתף בוובינר?

























עם פרוץ הקורונה במרץ 2020 וההימנעות ממפגשים/כנסים פיזיים, חברות תרופות ואיגודים מקצועיים יזמו מפגשים ובינריים בנושאים שונים נא בחר מהו הגורם המרכזי מבין הרשימה שלעיל שגורם לכם להירשם ולהשתתף בוובינר:


ענו סהכ:  107


הצגת מוצר חדש או התוויה חדשה הרלוונטי להתמחותי ופעילותי


15.89% (17)


הצגת כלים מעשיים לתמיכה במטופלים בתחום התמחותי


21.50% (23)


מרצה/ים איכותי ורהוט (מהארץ או מחול)


23.36% (25)


קבלת הכרה מטעם המועצה המדעית של הרי (נקודות CME)


.93% (1)


כל התשובות הנל


33.64% (36)


אחר


4.67% (5)

כדאי לשים ללב ששני הגורמים המשפיעים ביותר הם כלים מעשיים ומרצה איכותי ורהוט ובהחלט כדאי לתכנן פעילויות כאלה בהתאם.

שאלה שנייה-  עם מי היית מעדיף או למי תפנה זמן כדי לקבל עדכונים מחברת תרופות  במפגשי F2F?






















האינטראקציה בין חברות תרופות לקהלי היעד המקצועיים מתבצעת כידוע על ידי כמה גורמים בחברה. עמי מי תעדיפו בעיקר לקבוע זמן לשיחה בערוצים הדיגיטליים?


ענו סהכ:  107


נציג שיווקי של החברה שאני מכיר ויודע שהוא מעודכן בחדשות המחקריות


11.21% (12)


MSL (מנהל רפואי / מדיקל ) שמעביר לי מידע מחקרי


13.08% (14)


אין העדפה כול עוד אני מקבל/ת מידע חדש בתחום התמחותי


28.04% (30)


מעדיף לקבל עדכונים בניוזלטר של החברה ולא בשיחות דיגיטליות


36.45% (39)


אם אני זקוק למידע, אני פונה לחברה ומבקש שיעבירו לי


11.21% (12)

התשובה לשאלה השנייה מעניינת בהיבטים הבאים:

36% ענו שהם מעדיפים לקבל ניוזלטר, וכ 11% מעדיפים לפנות לחברה אם יש להם צורך במידע . כלומר, מבחינתם הקשר ה”אישי” עם החברה לא מדורג כחשוב…

כ- 52% הביעו העדפה לקשר האישי עם החברה כאשר אנשי המדיקל, ה- MSL, מקבלים מקום שווה לנציגים רפואיים. למה נקודה זו מעניינת? מכמה סיבות:

השאלון נשלח לכלל הרופאים ואם בעבר, צוותי המדיקל נתנו תמיכה בידע בתקופה שבה התכשיר טרם הושק, ובדרך כלל למומחים, כיום המדיקל נותן תמיכה לכלל הרופאים וזה מצריך חשיבה של איזה מיומנויות כדאי לחזק בצוותי המדיקל.

עידן הקורונה יצר והציף אתגרים בפנינו, רופאים פינו זמן כדי לקבל עדכונים ושיחות “תחוזקה” ושיחות מסדרון הוחלפו בשיחות מתוכננות ופה, תפיסת קהלי היעד המקצועיים את המדיקל, כאילו באים עם מידע וידע מעודכן, תמך בקידום ערכי המוצרים.

לסיכום

השאלון (107 עונים)  נותן “טעימה” לגבי מה יניע את קהלי היעד שלנו לתקשורת עם חברות התרופות, השאלון נשלח לכלל הרופאים ולכן ההמלצה שלי בתכנון וובינרים ותקשורת דיגיטלית היא לשלב כלים מעשיים ולוודא שהדוברים, בין אם מרצים אורחים או צוות החברה הם רהוטים ועם יכולת תקשורתית גבוהה. בנוסף כדאי וחשוב גם לבדוק את ההתפלגות של “מה מניע” בכול תחום רפואי (כי ייתכן שיש הבדלים בין התחומים), לעשות ריענון לסגמנטציה והפרופילינג של קהלי היעד המטורגטים כדי למקסם את הערוצים והכלים הדיגיטליים.

(*) פסיה בן נון- יעוץ אסטרטגי לשווק ומכירות בתחום הפרמה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה