הודעות אירגונים

מהעמק תצא התורה: סגנית מנהל מחלקת העור במרכז רפואי העמק ערכה ספר חדש ברפואת עור

06/03/2019

ד"ר רוני גד-דודיוק, סגנית מנהל מחלקת העור במרכז רפואי העמק ערכה באחרונה ספר חדש ומעודכן ברפואת העור שעוסק בתגובות שעלולות להיגרם בעור כתוצאה משימוש בתרופות.
לדברי ד"ר גד, "אנשים שנוטלים תרופות לא תמיד מודעים לכך שישנם מצבים שבהם התרופה עלולה לגרום לתגובות שמתבטאות בעור. רוב התגובות בעור הן קלות, אך לעיתים נגרמות תגובות קשות ומסכנות חיים".
הספר שמיועד לרופאים ורוקחים מתאר את התגובות השכיחות והנדירות שידועות כיום בספרות הרפואית. זהו הספר הראשון בעולם שמרכז את המידע המעודכן ביותר ואת גישות הטיפול הרצויות במצבים אלה.
את הספר ערכה ד"ר גד ביחד עם פרופ' ניל שייר מאוניברסיטת טורונטו בקנדה, שהוא בעל שם עולמי ברפואת העור. אל פרופ' שייר היא התוודעה במסגרת נסיעתה להשתלמות רפואית ממושכת בת 3 שנים במחלקתו, וגם עם חזרתה ארצה ממשיכה לקיים עימו קשרי מחקר בתחומים פורצי דרך ברפואת העור.
לדברי ד"ר גד, "מקובל לחשוב שתגובה בעור לתרופה נגרמת מיד לאחר נטילת התרופה, אולם חשוב לדעת שרוב התגובות הקשות בעור לתרופות מופיעות כ-4-6 שבועות לאחר התחלת נטילת התרופה, ולכן פעמים רבות החולה ואף הרופא המטפל לא מקשרים בין התגובה בעור לבין תחילת נטילת התרופה. כאשר מתחילים ליטול תרופה חדשה חשוב לעקוב במשך 6 שבועות, ואם מופיעה תגובה בעור חשוב לדווח על כך לרופא המטפל. הסימנים שצריך לשים אליהם לב במיוחד ולדווח לרופא הם תפרחת בעור שמלווה בחום או בהרגשה של חולי, בכאב ניכר בעור או בגרד רב, בכאבי מפרקים, בנפיחות בפנים או בקוצר נשימה".
ד"ר רוני גד-דודיוק היא מרצה בכירה קלינית בפקולטה לרפואה בטכניון ועמיתת מחקר באוניברסיטת טורונטו, קנדה. הספר:

Advances in Diagnosis and Management of Cutaneous Adverse Drug Reactions- Current and Future

שערכה בנושא ביחד עם פרופסור ניל שיר מאוניברסיטת טורונטו ראה אור בהוצאת  Springer- Nature
בברכה,
מירב יהב
דוברת מרכז רפואי העמק

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2021 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני
<