חדשות

טיפול ב-Dupilumab עשוי להביא להופעת או החמרת דרמטיטיס באזור הראש והצוואר (JAMA Dermatol)

13/09/2019

 

בקרב חולים המטופלים ב- Dupilumab (דופיקסנט) כנגד Atopic Dermatitis תתכן הופעת או החמרת דרמטיטיס באזור הראש והצוואר, כך עולה מתוצאות מחקר רטרוספקטיבי, שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology.

 

מדגם המחקר כלל 1,000 חולים אשר קיבלו טיפול ב- Dupilumab כנגד Atopic Dermatitis, מבין אלו, 42 חולים (4.2%) אובחנו עם דרמטיטיס באזור הראש והצוואר, כולל 32 חולים עם החמרת הביטויים העוריים (החמרה של מעל 50%) ו-10 חולים עם הופעה חדשה של דרמטיטיס.

 

מקרים אלו אירעו לאחר ממוצע של 65.4 ימים מתחילת הטיפול ב- Dupilumab. קרוב למחצית מהחולים (28 מבין 42 חולים) סבלו בו-זמנית גם מתופעות לוואי עיניות (בעיקר דלקת לחמית).

 

הטיפולים כללו מתן מקומי של Tacrolimus, סטרואידים ותכשירים אנטי-פטרייתיים, כאשר ארבעה חולים קיבלו טיפול אנטי-פטרייתי סיסטמי. עם הטיפול, 22 חולים חוו שיפור בדרמטיטיס באזור הראש והצוואר, בשמונה תועדה החמרה ובחמישה חולים תועדה דרמטיטיס פרסיסטנטית.

 

הפסקת טיפול ב- Dupilumab עקב חומרת דרמטיטיס של הראש והצוואר נדרשה בארבעה מקרים כתוצאה ממעורבות בו-זמנית של העין עם דרמטיטיס של הראש והצוואר במקרה אחד.

 

JAMA Dermatol 2019

 

לידיעה במדסקייפ

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2020 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני