הרצאות מצגות

מקרה לדיון: כתם אדמדם על העורף הגורם לגירוד עז בעת תקופת המחזור

01/10/2006

להלן תאור מקרה שנשלח אלינו ע"י ד"ר אודי הר שמש, המבקש מהקוראים אשר יכולים לסייע באיבחון ובפתרון הבעייה להעלות את השערותיהם. זאת ניתן לעשות ע"י הוספת הערה בתחתית הידיעה, ואם יש לכם גם מסר אישי לכותב, ניתן לשלוח אליו מייל ישיר לכתובת זו: EHOUDHA@clalit.org.il

להלן המקרה המתואר ע"י ד"ר אודי הר שמש:

בת 36, חולת לופוס, מצב לאחר CVA עם אוטמים מרובים, מתפקדת ועובדת, מתניידת עם הליכון וקלנועית בשל ספסטיק פראפרזיס על רקע אנצפליטיס בילדות, נמצאת בקשר זוגי קבוע.

מטופלת קבוע בפרדניזון, פלקווניל, קומדין, פריפל, חומצה פולית וטריבימין.

מזה מספר חודשים יש איזה כתם אדמדם על העורף, ומהיום הראשון למחזור ועד סיומו מגרד בטירוף.

מציינת שיש לעיתים גירוד גם באזור שמעט פרוקסימלי לשורשי כפות הידיים צד אולנרי.

לא שינתה תרופות, אינה לוקחת משככי כאב במחזור, משתמשת בטמפונים ללא בישום או חומרי לוואי.

בשיחה עם מטפלת בדמיון מודרך עלתה אפשרות שזה ביטוי למצוקה סביב רעיון להרות שויתרה עליו לאחרונה, לאחר שבן זוגה "קיבל רגלים קרות" והחליט שאינו בשל להיות אב.

בבדיקה יש על העורף כתם אדמדם לא אחיד, נראה קצת כמו פטרת.

האם מישהו נתקל בתופעה דומה? האם מזכיר למישהו משהו? לי קצת מזכיר Fixed Drug Eruption רק שאין שום חומר שאני יודע.

 

עד כאן תיאור המקרה כאמור אתם מוזמנים להתייחס ולהציע פתרונות באמצעות "כתוב תגובה".

 

 

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2021 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני
<