כנסים

קורס שימוש קליני במיומנויות אימון בריאות לצוות מטפל-

05/09/2010

2 קורסים נפתחים בביה"ס לסיעוד דינה בלינסון – הרשמה אצל רחל בביה"ס דינה  03-93776267

קורס נוסף נפתח בקפלן בימי א' החל מ17/10, ההרשמה בטלפונים  052-7331929 , 03-7313939

מירב בית-און,  meirav@medicoach.co.il   ,   www.medicoach.co.il 

 

שימוש קליני במיומנויות אימון לבריאות ( Medical Coaching)

ריכוז אקדמי: מרים מילר RN, MA, MOccH

 

מהו אימון לבריאות:

בתהליך שינוי ההרגלים הבריאותיים של המטופל יש לצוות המטפל תפקיד חשוב. בין היתר עליו להנחות, להדריך ולחנך. כיום אנו כבר יודעים, כי על מנת לעודד שינוי התנהגות, לא מספיק פשוט לומר למטופל מה לעשות. הפער הקיים בין ההנחיות הקליניות לבין המצב בפועל, יוצר תסכול אצל המטופלים ואצל המטפלים כאחד.

ארגון הבריאות העולמי מציין כי 30%-50% מהחולים ימנעו באופן כלשהו מלדבוק בהנחיות ובטיפול הרפואי שנרשם להם (WHO 2003). אותו הדו"ח מגיע למסקנה כי מתן הנחיות ומידע לא מספיקים על מנת להביא לשינוי מתמשך בהתנהגות הבריאותית של חולים במחלות כרוניות.

האימון לבריאות (Medical Coaching ) –

  • מציע כלים להתמודדות עם הסוגיות של היענות והיצמדות להנחיות ולטיפול הרפואי
  • עוזר לאנשי הצוות המטפל להניע את המטופלים לקראת מוכנות לשינוי
  • עוזר למטופלים לשנות דפוסי חשיבה המעכבים שינוי
  • מעודד את המטופל לאמץ אחריות אישית ולנהל סגנון חיים בריא יותר

האימון לבריאות מאפשר לצוות המטפל, להשתמש בכלים מתחום האימון (coaching ) כדי לעזור למטופלים להשיג שינוי חיובי ומתמשך בבריאותם, באמצעות שינוי בדפוסי המחשבה וההתנהגות.

מטרת התהליך היא להגביר את המוטיבציה הפנימית של המטופל לביצוע השינוי, להוריד את ההתנגדות לשינוי ולהגדיל את הסיכויים לשינוי מוצלח בהתנהגות הבריאותית.

מטרות הקורס:

להוסיף ל"ארגז הכלים" של הצוות המטפל כלים מתחום האימון לבריאות.

להוסיף מיומנויות תקשורת המניעות לשינוי וללקיחת אחריות של המטופל לבריאותו.

להראות איך כלים ומיומנויות אלו באים לידי ביטוי באינטראקציה בין הצוות המטפל למטופל במרפאה ובמחלקה.

להראות איך יישום הגישה בשטח מקדמת את השגת המטרות הבריאותיות של המטופלים.

 

צוות המרצים:

ד"ר ענת צפוני – רופאה ומאמנת לבריאות ואיכות חיים. בוגרת הפקולטה לרפואה בתל אביב, מאמנת מוסמכת, חברה ופעילה בלשכת המאמנים.

מירב בית און MBA– מאמנת מוסמכת לבריאות ואיכות חיים,  מנהלת חב' Medicoach המתמחה באימון לבריאות, מפעילה שירות אימון לבריאות בפריסה ארצית, סדנאות והכשרות למאמנים וצוותים רפואיים.
אוכלוסיית היעד
:  12-15 אנשי צוות רפואי/טיפולי.

היקף הקורס:  56 שעות אקדמאיות.

מועד הקורסים הקרובים:  קורס ערב, ימי ב', בשעות 16:00-19:15, תחילת הקורס ב- 18/10/10, 14 מפגשים . קורס יום , ימי ה' , בשעות 08:30-15:30, תחילת הקורס ב- 21/10/10, 7 מפגשים

תכנית הלימודים: אושר לגמול השתלמות

מס' שיעור

נושא

מרצים

מס' שעות

1

10.6

מבוא: מהו אימו לבריאות, מדוע צריך אימון לבריאות ומה ההבדל בינו לבין אימון רגיל

הדגמה ותרגול

ד"ר ענת צפוני

מירב בית-און

4

 

 

מיומנויות תקשורת באימון – הגישה האימונית, יצירת אמון וכימיה עם המטופל, מיומנויות הקשבה, תשאול ושיקוף

מירב בית-און

4

2

17.6

שינוי התנהגות בריאותית – תיאוריות ומודלים נבחרים: המודל הטרנס תיאורטי, שלבי השינוי מודל האימון לבריאות.

ד"ר ענת צפוני

4

 

הבניה חיובית באימון – העצמת המטופל ופתרון בעיות על בסיס גישת החוזקות

מירב בית-און

4

3

24.6

הגברת המוטיבציה לשינוי – הגישה המוטיבציונית, פתרון התנגדות לשינוי והגברת המוכנות לשינוי

ד"ר ענת צפוני

4

 

תקשורת מקדמת לא אלימה עם המטופל – יצירת אמפתיה ושינוי באמצעות השפה.

מירב בית-און

4

4

1.7

יצירת חזון בריאות ואיכות חיים – הגברת חשיבות השינוי, תפקיד משמעות השינוי בשיפור ההיענות להמלצות הצוות המטפל

ד"ר ענת צפוני

מירב בית-און

4

 

יצירת יעדים אישיים, איתגור המטופל, שיפור הניהול עצמי

ד"ר ענת צפוני

4

5

8.7

יצירת תוכנית פעולה והנעה לפעולה של המטופל. הגברת הפעילות הגופנית כדוגמא.

ד"ר ענת צפוני

4

 

פתרון חסמים לשינוי-פרדיגמות מעכבות שינוי ופתרונן.

מירב בית-און

4

6

15.7

העלאת המסוגלות האישית באימון – 4 המקורות של המסוגלות האישית באימון, פסיכולוגיה חיובית, הערכה עצמית

מירב בית-און

4

 

יצירת סביבות תומכות - רתימת הסביבה להצלחת השינוי

ד"ר ענת צפוני

4

7

22.7

טיפוח עצמי של המטפל, התפתחות מקצועית – מודלינג, הגדרת גבולות והימנעות משחיקה

התנסות ותרגול

ד"ר ענת צפוני

מירב בית-און

4

 

 

 

ביצוע בשטח, הטמעת מיומנויות וכלי האימון במרפאה ובמחלקה.סיכום וסיום.

ד"ר ענת צפוני

מירב בית-און

4

 

שיטות ההוראה:

הרצאות, הדגמות, תרגולים

דרישות הקורס:

השתתפות פעילה, נוכחות חובה,  היעדרות של יותר מ- 20% לא תאפשר סיום הקורס.

המלצה: התנסות אישית של האחות באימון אישי בתחום הבריאות ואיכות החיים.

הערכת הקורס:

עבודה מעשית: כוללת שילוב של החומר הנלמד עם התנסות אישית, הן ברמת המרפאה/המחלקה והן מתוך תהליך שינוי הרגלים של המשתתפים עצמם.

ביבליוגרפיה:

ויתוורת, ל.,  קימסי האוס, ה.,  סנדאהל, פ. (2006) . אימון קואקטיבי, כישורים חדשים לאימון אנשים להצלחה בעבודה ובחיים .

 

פרוצ'סקה, ג., נורקרוס, ג., דיקלמנטה, ק. (2006). להשתנות לתמיד, תכנית מהפכנית בשישה שלבים להיפטרות מהרגלים רעים.

 

מילר, ו.ר., רולניק, ס. (2009). הגישה המוטיבציונית, הגברת מוטיבציה לשינוי.

 

פריצ'ט, פ. (2007). אופטימיות מנצחת, כיצד להצליח בעולם שבו החיובי מנצח.

 

מאורר, ר. (2005). צעד קטן לשינוי גדול, דרך הקאיזן.

 

Engl, N.(2002). Reduction in the incidence of type 2 diabetes with lifestyle intervention or Metformin. Diabetes Prevention Program Research Group, J Med, 346(6)7.

 

Vale, M.J., et al. (2002). Coaching patients with coronary heart disease to achieve the target cholestero.Journal of Clinical Epidemiology 55:245–252

 

Vale, M.J., et al. (2003). Coaching patients On Achieving Cardiovascular Health (COACH). Arch Intern Med  163:2775-2783

 

controlled trial. Arch Intern Med; 166:1822-1828

Coleman, E.A. et al. (2006). The care transitions interventions: results of a randomized

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2021 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני
<