טיפול מיקרוביום פומי עשוי להגן מפני הישנות Clostridium difficile (מתוך כנס ה-DDW)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך כנס ה-DDW (Digestive Disease Week) עולה כי טיפול SER-109, מיקרוביום תרפואיטי פומי, מספק הגנה מפני הישנות זיהום Clostridium Difficile לאורך עד 24 שבועות. טיפול בן שלושה ימים בנבגי Firmicutes הוביל להפחתת הסיכון להישנות בהיקף של 54%, עדות לתגובה ממושכת ובעלת משמעות קלינית.

מחקר ECOSPOR-III כלל 182 חולים עם לפחות שלושה אירועי זיהום ב-Clostridium difficile בשנה החולפת. המשתתפים קיבלו טיפול אנטיביוטי במשך 10-21 ימים ב-Fidaxomycin או Vancomycin לפני שחולקו באקראי ביחס 1:1 לטיפול SER-109 (4 קפסולות יומיות למשך 3 ימים) או פלסבו.

מהנתונים שפורסמו בעבר עלה כי הטיפול הפעיל הוביל לירידה יחסית של 68% בסיכון להישנות הזיהום החיידקי עם פרופיל בטיחות חיובי. מהממצאים שהוצגו כעת עולה כי היעילות והבטיחות של ההתערבות נותרו לאחר 24 שבועות, כאשר בנקודת זמן זו נרשמה ירידה יחסית של 54% בסיכון להישנות הזיהום החיידקי עם ההתערבות. שיעורי ההישנות עמדו על 21.3% בזרוע ההתערבות, בהשוואה ל-47.3% בזרוע הפלסבו (P<0.001).

בקרב חולים בגילאי 65 שנים ומעלה תועדה התועלת הרבה ביותר לטיפול, עם ירידה יחסית של 56% בסיכון להישנות הזיהום, לעומת ירידה יחסית של 49% בסיכון באלו מתחת לגיל 65 שנים. גם לטיפול האנטיביוטי הספציפי שניתן לחולים הייתה השפעה על התוצאות, כאשר במטופלים ב-Fidaxomycin תועדה ירידה של 73% בסיכון להישנות, בהשוואה לירידה של 48% בסיכון להישנות באלו שטופלו ב-Vancomycin.

החוקרים מסכמים וכותבים כי SER-109 הדגים יעילות גבוהה, לצד הפחתת הסיכון להדבקה בזיהומים אחרים ומהווה שינוי משמעותי בגישת הטפול בחולים עם הישנות זיהום Clostridium difficile.

מתוך כנס ה-DDW

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה