תוצאות מבטיחות ל-Zuranlone לטיפול בדיכאון לאחר לידה (מתוך הודעת חברת Sage Therapeutics & Biogen)

בהודעה לתקשורת מטעם Sage Therapeutics ו-Biogen דווח כי Zuranlone, תכשיר פומי ניסיוני לטיפול בדיכאון לאחר-לידה בנשים, הדגים תוצאות מבטיחות וענה על תוצאי הסיום העיקריים והמשניים במחקר SKYLARK בשלב 3.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ישנה חשיבות רבה בהפחתה מהירה ויעילה של תסמיני דיכאון בנשים עם דיכאון לאחר-לידה במטרה להשיב את הבריאות הנפשית של האם בנקודת הזמן החשובה הזו עבור האימהות והתינוקות.

מדגם המחקר כלל 98 נשים בזרוע ההתערבות ו-97 נשים בזרוע הפלסבו, אשר גויסו השלימו את מדד Hamilton Rating Scale for Depression מתחילת המחקר והחוקרים בחנו את השינוי במדד הנ”ל.

מהנתונים עולה כי בקרב הנשים שטופלו ב- Zuranlone במינון 50 מ”ג תועד שיפור משמעותי קלינית ומובהק סטטיסטית בתסמיני דיכאון לאחר 15 ימים, בהשוואה ל-97 נשים בזרוע הפלסבו, עם שינוי במדד Hamilton Rating Scale for Depression של 15.6- בנשים בזרוע ההתערבות ושל 11.6- בקרב אלו בזרוע הפלסבו.

באשר לתוצאי הסיום המשניים, הנשים השלימו הערכה באמצעות מדד Clinical Global Impression Severity Scale לאחר 15 ימים, מדד בן שבע נקודות להערכת חומרת המחלה בעת הבדיקה. בקרב נשים בזרוע הטיפול ב- Zuranlone תועד שיפור משמעותי בהשוואה לנשים בזרוע הפלסבו (2.2- לעומת 1.6-, בהתאמה).

עוד מדווחים החוקרים כי הטיפול ב- Zuranlone נסבל היטב והדגים פרופיל בטיחות התואם לזה שתואר במחקרים הקודמים להערכת הטיפול הניסיוני.

ממצאים מעודדים אלו מהווים צעד נוסף בניסיון לפתח אפשרות טיפול חדשה לנשים הסובלות מהפרעה נפוצה זו לאחר לידה.

מתוך הודעת חברת Sage Therapeutics & Biogen

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה