צריכת סלניום בתזונה עשויה להשפיע על אורך הטלומרים בחולי סוכרת (Br J Nutr)

במאמר שפורסם בכתב העת British Journal of Nutrition מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה קשר הדוק בין צריכת סלניום בתזונה ובין אורך הטלומרים בקרב נשים עם סוכרת בארצות הברית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סלניום הינו מרכיב חיוני בגוף האדם וכי אורך הטלומרים נחשב כסמן להזדקנות ביולוגית. מחקרים קודמים הצביעו על קשר בין צריכת סלניום בתזונה ובין אורך הטלומרים, אך הקשר הנ”ל בחולים עם סוכרת לא נבחן עד כה. לאור זאת, במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין צריכת סלניום בתזונה ובין אורך הטלומרים בחולי סוכרת.

החוקרים אספו נתונים אודות 878 משתתפים בסקר NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey) לשנים 1990-2000 ו-2001-2002. הערכת צריכת סלניום בתזונה התבססה על יומן אכילה לאורך 24 שעות, כאשר אורך הטלומרים נקבע באמצעות בדיקת qPCR (Quantitative Polymerase Chain Reaction). ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין צריכת סלניום בתזונה ובין אורך הטלומרים.

לאחר תקנון לערפלנים, עליה של 1 מק”ג בצריכת סלניום בתזונה בנשים עם סוכרת לוותה בעליה באורך טלומרים של 1.84 זוגות בסיס. החוקרים מדווחים על קשר ליניארי בין צריכת סלניום בתזונה ובין אורך הטלומרים בנשים עם סוכרת, כאשר אורך הטלומרים עלה עם עליה בהיקף צריכת סלניום בטווח שעד 250 מיקרוגרם.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לאשר את הממצאים לפיהם קיים קשר בין צריכת סלניום בתזונה ובין אורך הטלומרים בנשים עם סוכרת.

Br J Nutr. 2022 Jun 10:1-18

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה