טיפול קוגניטיבי-התנהגותי עשוי לשפר איכות שינה ולהפחית שימוש בקנאביס בחולים עם אינסומניה (מתוך כנס SLEEP)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס SLEEP עולה כי טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (Cognitive Behavioral Therapy, או CBT) לאינסומניה מהווה טיפול ישים ומקובל בחולים המשתמשים בקנאביס בקביעות.

החוקרים מסבירים כי השימוש בקנאביס עלה משמעותית במהלך העשור האחרון ולהערכתן קיים קשר בין אינסומניה ובין התחלה מוקדמת של שימוש בקנאביס, התפתחות הפרעת שימוש בקנאביס והישנות לאחר ניסיון הפסקת קנאביס.

החוקרים גייסו משתתפים ממרפאות קנאביס, פרסומות ומרכזים מקומיים לניפוק קנאביס למחקר פיילוט, אקראי ומבוקר. מטרתם הייתה לזהות מבוגרים עם אינסומניה כרונית שדיווחו על שימוש בקנאביס לפחות שלוש פעמים בשבוע.

מדגם המחקר כלל 57 משתתפים (43 נשים; גיל ממוצע של 37.6 שנים), אשר חולקו באקראי לשישה מחזורי טיפול CBT או הדרכה בנושא להיגיינת שינה. המשתתפים דיווחו על אינסומניה, תפקוד יומי ושימוש בקנאביס לפני ואחרי הטיפול ולאחר שמונה שבועות מעקב.

החוקרים מציינים כי ההתערבות הקוגניטיבית-התנהגותית לא נגעה לשימוש בקנאביס. ההתערבות הובילה לשיפור אינסומניה יותר מהדרכה להיגיינת שינה, לצד שיפור התפקוד היומיומי וירידה בתדירות השימוש בקנאביס בשתי הקבוצות. הם מוסיפים כי לא תועדה עליה בשימוש בחומרים אחרים.

ממצאי המחקר תומכים בהתערבות קוגניטיבית-התנהגותית כאמצעי ישים ומקובל לטיפול בחולים המטופלים בקנאביס בשל אינסומניה.

מתוך כנס SLEEP

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה