הנחיות עדכניות למניעת אלרגיה לבוטנים (Ann Allergy Asthma Immunol)

אלרגיה

במאמר שפורסם בו-זמנית במספר כתבי עת פורסמו הנחיות מטעם ה-NIAID (National Institute of Allergy and Infectious Diseases) בנוגע למניעת אלרגיה לבוטנים, עם גישות ספציפיות ליילודים בדרגות סיכון שונות. ההמלצות מבוססות-ראיות מדגישות את הנתונים ממאמרים מרכזיים.

ההנחיות מתמקדות בעיקר בחשיפה מוקדמת למזונות המכילים בוטנים בדיאטה של יילודים. ההמלצות יאפשרו לרופאים להנחות הורים כיצד להתקדם בחשיפה למוצרי מזון בהתאם לסיכון הפרטני להתפתחות אלרגיה לבוטנים.

ממחקר LEAP עלה כי חשיפה לבוטנים במהלך 11 החודשים הראשוניפ לחיים מפחיתה משמעותית את הסיכון להתפתחות אלרגיה לבוטנים עד גיל חמש שנים.

ההמלצות החדשות מספקות הנחיות ליילודים על-בסיס דרגת הסיכון להתפתחות אלרגיה לבוטנים.

סיכון גבוה

ההנחיות מתמקדות בפרט ביילודים בסיכון גבוה. ילדים אלו סובלים מאלרגיה אטופית חמורה ו/או אלרגיה לביצים, ומהווים כ-75% מהמקרים של אלרגיה לבוטנים. להפחתת הסיכון להתפתחות אלרגיה לבוטנים ביילודים אלו, ההנחיות החדשות ממליצות על חשיפה למזונות המכילים בוטנים כבר בגיל 4-6 חודשים.

עם זאת, לפני חשיפה למזונות אלו, חשוב שרופאים ישלימו תחילה בדיקות לאלרגיה בילדים אלו, במטרה להימנע מחשיפה למרכיבים אלו בבית, כאשר קיים סיכון להתפתחות תגובה חמורה.

לפי ההנחיות המעודכנות, במידה ורמות Serum Immunoglobulin E (sIgE) בדם נמוכות מ-0.35 kUA/L, יש לחשוף יילודים לבוטניים זמן קצר לאחר מכן, עם מינון מצטבר של כ-2 גרם חלבון בוטנים במקרה הראשון. למרות שניתן לחשוף את היילודים לבוטנים בביתם, במקרה של חשש בקרב ההורים או הרופאים, יש לבצע זאת במרפאה.

מנגד, אם ריכוז sIgE בדם עומד על 0.35 kUA/L ומעלה, יש להפנות את היילוד למרפאת מומחים להערכה ובדיקות נוספות, דוגמת תבחין עורי עם תמצית בוטנים. לאחר מכן, באלו עם תגובה בקוטר עד 12 מ”מ או פחות מחשיפה לסליין כביקורת, יש לחשוף לבוטנים זמן קצר לאחר מכן, עם מינון מצטבר של כ-2 גרם חלבון בוטנים במקרה הראשון. ניתן לבצע זאת בבית או במרפאה.

מנגד, עם תגובה של 3-7 מ”מ יש לבצע חשיפה תחת השגחה במרפאה. עם זאת, באלו המפתחים תגובה של 8 מ”מ ומעלה סיכוי גבוה יותר לאלרגיה לבוטנים.

סיכון בינוני

במקרים אלו מומלץ להורים לחשוף את היילודים למזונות המכילים בוטנים בגיל 6 חודשים, בין אם הדבר מבוצע בבית או במרפאה.

סיכון נמוך

יילודים ללא אקזמה או אלרגיה לביצים מוגדרים כסיכון נמוך להתפתחות אלרגיה לבוטנים. ניתן לחשוף את היילודים בהתאם להעדפות בני המשפחה, גם כן סביב גיל 6 חודשים.

Ann Allergy Asthma Immunol. Published online January 5, 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה