טיפול ב-Cytisinicline משפר את סיכויי הצלחת הפסקת עישון (מתוך הודעת Achieve Life Sciences)

מתוצאות מחקר ORCA-2 עולה כי מתן Cytisinicline הוביל לשיפור משמעותי בשיעורי הפסקת עישון לאחר 6 ו-12 שבועות טיפול, בהשוואה לפלסבו.

מחקר ORCA-2 נועד לבחון את היעילות והבטיחות של טיפול ב- Cytisinicline במינון 3 מ”ג, שלוש פעמים ביום, למשך 6 או 12 שבועות, בהשוואה לפלסבו. המחקר כלל 810 מבוגרים מעשנים (גיל ממוצע, 54 שנים) שהיו במעקב אחר הפסקת עישון לאורך 24 שבועות לאחר הקצאה אקראית לטיפול ב- Cytisinicline או פלסבו. המשתתפים גם קיבלו תמיכה התנהגותית לאורך המחקר.

בתחילת המחקר, המשתתפים במחקר עישנו בממוצע 20 סיגריות ביום, עם חציון היסטוריית עישון של 38 שנים וארבעה ניסיונות קודמים להפסקת עישון.

לאחר 12 שבועות, בקרב משתתפים בזרוע הטיפול ב- Cytisiniclineתועדו שיעורי הפסקת עישון טובים יותר משמעותית, בהשוואה לאלו בזרוע הפלסבו (יחס סיכויים של 8.0 ושל 6.3, בהתאמה). בקרב אלו שטופלו במשך 12 שבועות ב- Cytisinicline תועד סיכוי גבוה פי 6.3 להפסקת עישון במהלך ארבעת השבועות האחרונים של הטיפול, בהשוואה לאלו בזרוע הפלסבו (p<0.0001). שיעורי הפסקת עישון במהלך שבועות 9-12 עמדו על 32.6% בזרוע הטיפול ב- Cytisinicline, בהשוואה ל-7% בזרוע הפלסבו.

בקרב אלו שהשלימו שישה שבועות טיפול ב- Cytisinicline תועד סיכוי גבוה פי 8 להפסקת עישון במהלך ארבעת השבועות האחרונים של הטיפול, בהשוואה לאלו בזרוע הפלסבו (p<0.0001). שיעורי הפסקת עישון במהלך שבועות 3-6 עמדו על 25.3% בזרוע הטיפול ב- Cytisinicline, בהשוואה ל-4.4% בזרוע הפלסבו.

תוצאי סיום משניים של המחקר כללו הפסקת עישון רציפה לאורך 24 שבועות. מהנתונים עלה כי שיעורי הפסקת עישון רציפה משבוע 9 עד שבוע 24 עמדו על 21.1% בקרב אלו שטופלו ב- Cytisinicline לאורך 12 שבועות, בהשוואה ל-4.8% בקרב אלו בזרוע הפלסבו (יחס סיכויים של 5.3, p<0.0001) ושיעורי הפסקת עישון רציפה משבוע 3 עד שבוע 24 עמדו על 8.9% בקרב אלו שטופלו ב- Cytisinicline לאורך 6 שבועות, בהשוואה ל-2.6% באלו בזרוע הפלסבו (יחס סיכויים של 3.7, p=0.0016).

הטיפול ב- Cytisinicline נסבל היטב ולא תועדו אירועים חריגים חמורים על-רקע הטיפול התרופתי.

ממצאי מחקר ORCA-2 מעידים כי Cytisinicline הינו טיפול בטוח ויעיל להפסקת עישון, המוביל לעליה של פי 6-8 בסיכויי הצלחת ניסיונות להפסקת עישון, בהשוואה לפלסבו.

מתוך הודעת Achieve Life Sciences

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה