לקראת פסיקה במשפט התביעה הייצוגית נגד פריגו , שירותי בריאות כללית ומכבי, בפרשת האלטרוקסין , חילופי האשמות הדדיים בין הקופות לפריגו (הארץ)

תירואיד בלוטת התריס

ע”פ דיווח באתר “הארץ” היום, נראה שלקראת הכרעת הדין בתביעה הייצוגית שהוגשה נגד חברות פריגו וקופות החולים כללית ומכבי על רקע פרשת תופעות הלוואי של אלטרוקסין, “מפילה” פריגו כעת את האחריות על קופות החולים.

כזכור בפברואר 2011 בוצע שינוי בפורמולציה של אלטרוקסין שגרמה  למס’ רב יחסית של מטופלים לתופעות לוואי לרבות הזעה, כאבי חזה, קוצר נשימה ועוד.  בעקבות כך הוגשו 2 תביעות ייצוגיות בסכומי עתק של כ-4.5  מיליארד ש”ח כנגד פריגו וכ-400 מיל’ ש”ח כנגד קופות החולים.

ע”פ הכתבה, בכתב ההגנה שהגישה פריגו לבית המשפט כעת היא מסירה מעצמה אחריות לכך שהמטופלים לא יודעו על השינוי בפורמולציה, וטוענת שהעבירה הנחיות ברורות לקופות החולים ולרופאים בנוגע לשינוי, ואף דאגה להעברה ישירה של המידע לרוקחים ולרופאים. ממכתב פריגו עולה כי הקופות התרשלו כביכול בהעברת המידע לרופאים. קופ”ח מכבי הגיבה לטענת פריגו כךפריגו חוששת כי הוכח שהיערכותה לקראת הפצת הפורמולציה החדשה של התרופה אלטרקוסין הייתה רשלנית באופן קיצוני, ועל כן, בניסיון נואש ואחרון להציל את עצמה, היא החליטה להאשים את “כל העולם”.

לכתבה באתר ה”ארץ”

לדו”ח משרד הבריאות בנושא הפרשה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה