סמנים בדם מבחינים בין מחלת קרוהן וקוליטיס כיבית (Gut)

חוקרים מקנדה מדווחים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי סמנים חדשים עשויים לסייע באבחנה של מחלת מעי דלקתית ובבחירת הטיפול המתאים.

הבחנה מדויקת בין מחלת קרוהן וקוליטיס כיבית חשובה להבטחת טיפול הולם ומוקדם. עם זאת, לא  ניתן להבחין באופן מהימן בין מצבים אלו על-בסיס התסמינים, אתר המחלה, נוכחות גרנולומות, בדיקות גנטיות או סרולוגיות.

החוקרים בחנו משלב גישות קליניות, פרוטיאומיות וביו-אינפורמטיות להערכת שינויים בחלבונים בדגימות מילדים עם אבחנה חדשה של מחלת קרוהן. הם בחנו את הפרוטיאום בביופסיות מ-99 חולים בעת האבחנה, ולפני התערבות טיפולית. בנוסף לזיהוי החלבונים הרלבנטיים בתת-קבוצה של המחקר הגדול יותר, הם אישרו את הממצאים בתת-קבוצה שניה.

לאחר שבחנו למעלה מ-3,500 חלבונים, הם זיהו פאנל של חמישה חלבונים העשויים להבחין בין חולים עם מחלת מעי דלקתית ובין ביקורות בדיוק של 95.9% ופאנל של 12 חלבונים היכול להבחין בין מחלת קרוהן וקוליטיס כיבית בדיוק של למעלה מ-80%.

הם גם זיהו 116 חלבונים שעמדו בקורלציה עם חומרת המחלה, ארבעה מהם כולל Visfatin ו-Metallothionein-2, היו מרכיבים בשני הפאנלים. החוקרים מצפים כי מחקרים נוספים יגלו כי הסמנים שזוהו במחקר זה הינם כלים אבחנתיים טובים יותר בילדים וייתכן שגם במבוגרים, בהשוואה לטכנולוגיות הזמינות כיום.

Gut 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה