השוואת תרופות ביולוגיות לטיפול בקוליטיס כיבית (Clinical Gastroenterology & Hepatology)

מחקר חדש שפורסם ב- Clinical Gastroenterology & Hepatologyהראה ש-Tofacitinib יעיל יותר מאשר vedolizumab, בטיפול בקוליטיס כיבית שלא הגיבה לאנטי TNF

מחקר חדש שפורסם ב-Clinical Gastroenterology & Hepatology הראה שכשטיפול נוגד TNF אינו מצליח להשיג הפוגה עבור חולים עם קוליטיס כיבית,Tofacitinib (Xeljanz) יעיל יותר בשלב מוקדם יותר מאשר Vedolizumab (Entyvio). נתונים על כ-150 מטופלים עם UC לאחר טיפול בתרופות נוגדות TNF הראו כי הפוגה קלינית וביוכימית משולבת הייתה בסיכוי גבוה פי חמישה עם Tofacitinib לעומת Vedolizumab תוך 12 שבועות מתחילת הטיפול.

החוקרים זיהו כ-300 חולים בוגרים עם פעילות מחלה קלינית או ביוכימית שהחלו טיפול ב- Vedolizumab או Tofacitinib. הם לא כללו חולים ללא טיפול אנטי-TNF קודם, חולים שטופלו בעבר ב-Vedolizumab או Tofacitinib, ואלה שלא היו להם פעילות קלינית וביוכימית או אנדוסקופית בתחילת המחקר. האנליזה הסופית כללה 83 חולים שקיבלו Vedolizumab ו-65 מטופלים ב-Tofacitinib. חולים שקיבלו tofacitinib קיבלו 10 מ”ג פעמיים ביום במשך 8 השבועות הראשונים, ולאחר מכן טיפול תחזוקה של 5 מ”ג פעמיים ביום. Vedolizumab ניתנה תוך ורידית, 300 מ”ג ניתנו בשבועות 0, 2 ו-6, ולאחר מכן 300 מ”ג כל 8 שבועות, עם מרווח עירוי מקוצר במקרים של תגובה לא מספקת. יש לציין כי היו מעט הבדלים בין שתי הקבוצות בתחילת המחקר, אם כי חולים שקיבלו Vedolizumab טופלו זמן רב יותר מאלה בקבוצת Tofacitinib (12 שנים לעומת 7 שנים). כמו כן חולי Vedolizumab היו גם בסבירות גבוהה יותר לטיפול בפרדניזון פומי במקביל בתחילת הטיפול (50.6% לעומת 30.8%).

הפוגה קלינית נטולת קורטיקוסטרואידים בשבוע 12 נצפתה ב-27.7% מהמטופלים בקבוצת ה-Vedolizumab, עלתה ל-38.6% בשבוע 24 ול-37.3% בשבוע 52. בקרב אלו שקיבלו Tofacitinib, שיעורי ההפוגה הקלינית היו 56.9% בשבוע 12 , 60.0% בשבוע 24 ו-55.4% בשבוע 52. ניתוח נוסף גילה כי למטופלי Tofacitinib סיכוי גבוה יותר להשיג הפוגה קלינית ללא קורטיקוסטרואידים בשבועות 12, 24 ו-52 בהשוואה לאלו שקיבלו Vedolizumab, ביחס סיכויים של 6.33, 3.02 ו-1.86, בהתאמה.

לכתבה ב-Medscape

למאמר ב-Clinical Gastroenterology & Hepatology

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה