טיפול ב-Ranibizumab באמצעות מערכת Susvimo מסייע בשימור הראיה לאורך זמן בחולים עם ניוון מקולארי גילי רטוב (מתוך כנס ה- Retina World Congress)

מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-Retina World Congress עולה כי טיפול ב-Ranibizumab באמצעות מערכת Susvimo היה לא-נחות בהשוואה לטיפול חודשי ב- Ranibizumab והוביל לתוצאות דומה בתפקוד הראיה ועובי רשתית מבוקר לאורך 96 שבועות.

החוקרים הציגו את התוצאות הסופיות של המחקר בשלב 3 להערכת הבטיחות והיעילות של זריקות Ranibizumab באמצעות מערכת Susvimo בחולים עם ניוון מקולארי גילי ניאווסקולארי.

מערכת PDS (Port Delivery System) הינה מערכת מתן רציף לתוך הזגוגית של פורמולה מותאמת של Ranibizumab. המערכת אושרה לאחרונה ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי לטיפול בניוון מקולארי גילי ניאווסקולארי במבוגרים לאחר טיפול קודם ותגובה לזריקות מעכבי VEGF.

מערכת Susvimo הדגימה בעבר העדר-נחיתות בהשוואה לזריקות חודשיות של Ranibizumab, כאשר התוצא העיקרי היה שינוי בחדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר מתחילת המחקר בממוצע בשבועות 36 ו-40.

החוקרים התמקדו כעת בתוצאי סיום משניים, דוגמת שינוי חדות ראיה מתוקנת הטובה ביותר מתחילת מחקר עד נקודות זמן מסוימות, כולל ממוצע של שבועות 60 ו-64 ושבועות 88 ו-92.

תוצאות תפקודי הראיה שתועדו לאחר 40 שבועות נותרו לאורך 96 שבועות טיפול. מהערכת התוצאות לאחר שבוע 60 ו-64 ושבועות 88 ו-92 עלה כי מערכת Susvimo הייתה לא-נחותה בהשוואה לזריקות חודשיות של Ranibizumab. שתל PDS גם הוביל לבקרה דומה של עובי הרשתית, בהשוואה לזריקות חודשיות של Ranibizumab.

פרופיל הבטיחות של PDS נותר ללא שינוי מזה שתואר בניתוח הנתונים הראשוני. הבטיחות הסיסטמית הייתה דומה לזו שתוארה עם זריקות חודשיות של Ranibizumab.

עוד מדווחים החוקרים כי הטיפול הפחית את נטל הטיפול, כאשר 95% מהחולים בכל נקודות הזמן לא נדרשו לתוספת טיפול ב- Ranibizumab.

מתוך כנס ה- Retina World Congress

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה