טיפול ב-Brexpiprazole בטוח ויעיל כנגד אי-שקט בחולים עם מחלת אלצהיימר (מתוך כנס ה- Alzheimer’s Association International Conference)

בחולים מבוגרים עם דמנציה על-רקע מחלת אלצהיימר, הטיפול ב- Brexpiprazole(ריקסלטי) הוביל לירידה גדולה יותר באי-שקט לעומת פלסבו והוכח כטיפול יעיל ונסבל היטב, כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-Alzheimer’s Association International Conference.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אי-שקט הינה ביטוי קליני נפוץ בחולים עם מחלת אלצהיימר, אך כיום אין טיפולים תרופתיים המאושרים על-ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי לטיפול באי-שקט באוכלוסייה זו. בעקבות שני מחקרים קודמים להערכת Brexpiprazole באוכלוסייה זו, החוקרים ביקשו כעת לאשר את היעילות, בטיחות וסבילות של Brexpiprazole בחולים עם אי-שקט על-רקע מחלת אלצהיימר.

המחקר הרב-מרכזי היה אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, אשר ארך 12 שבועות וכלל 345 חולים בגילאי 55-90 שנים עם אבחנה של מחלת אלצהיימר ואי-שקט לפי קריטריוני ה-International Psychogeriatric Association. המשתתפים חולקו באקראי ביחס 2:1 ל- Brexpiprazole או פלסבו; בקבוצת הטיפול ב- Brexpiprazole, המשתתפים חולקו עוד ביחס 1:2 למינון קבוע של 2 מ”ג ביום או 3 מ”ג ביום.

תוצא הסיום העיקרי היה השינוי מתחילת המחקר עד לאחר 12 שבועות במדד CMAI (Cohen Mansfield Agitation Inventory), כאשר תוצא הסיום המשני היה השינוי מתחילת המחקר עד לאחר 12 שבועות במדד CGI-S (Clinical Global Impression Severity of Illness) להערכת אי-שקט. בנוסף, החוקרים בחנו את בטיחות הטיפול.

מהנתונים עולה כי השינוי הממוצע מתחילת המחקר עד לאחר 12 שבועות במדד CMAI היה גדול יותר באופן מובהק סטטיסטית בזרוע הטיפול ב- Brexpiprazole לעומת זרוע הפלסבו. עוד תועדו הבדלים מובהקים סטטיסטית במדד CGI-S מתחילת המחקר עד לאחר 12 שבועות טיפול. מעבר לכאבי ראש (6.6%), לא תועדו תופעות לוואי אחרות על-רקע הטיפול עם היארעות של 5%.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות, בטיחות וסבילות Brexpiprazole להקלה על אי-שקט בחולים עם מחלת אלצהיימר.

 

מתוך כנס ה- Alzheimer’s Association International Conference

 

לידיעה ב-Healio

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה