אתגרים והזדמנויות לטיפול בחולים עם הפרעות שימוש בחומרים בעידן מגפת COVID-19 (מתוך כנס ה-APA)

מגפת COVID-19 מלווה באתגרים משמעותיים לצד מתן הזדמנות ייחודית לחולים עם הפרעות שימוש בחומרים, כך טוענים מומחים מטעם NIDA (National Institute on Drug Abuse).

המומחים מסבירים כי המגפה הובילה להאצת השימוש בשירותי טל-רפואה, כך שהטיפול זמין יותר לחולים הסובלים מהפרעות שימוש בחומרים. עוד חלה עליה ניכרת בקו חם לסיוע נפשי, שירותי חיובי מאחר ומרבית החולים הללו סובלים מהפרעות פסיכיאטריות.

בנוסף, מגפת COVID-19 הובילה לעליה בזמינות מנגנונים חליפיים לתמיכת עמיתים, באמצעות מכשירים ניידים או מחשבים, במטרה לסייע לחולים.

למרות שמרפאות מתן מתאדון נסגרו עקב המגפה, דבר אשר הקשה על הטיפול בחולים הנדרשים למתאדון או Buprenorphine, חלק מהחוקים וההגבלות הוסרו במטרה להקל על זמינות הטיפולים התרופתיים, ללא צורך בנוכחות אדם במרפאה.

המגפה הובילה גם לעליה בחרדה באוכלוסיה הכללית, אך בקרב חולים עם הפרעות שימוש בחומרים, אשר עלולים להתמודד עם קשיים אחרים דוגמת העדר מקום מגורים ומחלות פסיכיאטריות נלוות, המצב עלול להחמיר עוד את הסטיגמה החברתית והבידוד דבר העלול להוביל להישנות, סיכון גבוה יותר לנטילת מנת-יתר ותמותה עקב כך.

לאינטראקציה חברתית ישנה חשיבות רבה עבור החולים וזהו אחד הכלים החזקים ביותר ליצירת חוסן. בשלב זה אין נתונים אודות ההשפעה של זיהומי COVID-19 על מספר מקרי התמותה עקב נטילת מנת-יתר.

סוכנות NIDA פרסמה קריאה לעודד מחקרים דחופים באשר להשפעת COVID-19 על התוצאות בחולים עם הפרעות שימוש בחומרים. לכן, גם בתקופה קשה זו, ניתן למצוא תקווה לשיפור המצב בעתיד.

מתוך כנס ה-American Psychiatric Association

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה