סאנופי חתמה על הסכמי שיתופי פעולה בתחום האונקולוגיה עם חברות הביו-טק Innate Pharma ו- WarpDrive Bio

הודעת סאנופי

חברת התרופות סאנופי הודיעה על חתימת הסכמים לשיתופי פעולה בשווי פוטנציאלי של 1.2 ביליון $ עם Innate Pharma ו- WarpDrive Bio לפיתוח תרופות חדשות לטיפול בסרטן.

שת”פ סאנופי – WarpDrive Bio

ע”פ תנאי ההסכם שנחתם לתקופה של 5 שנים, WarpDrive Bio  תוביל שיתוף פעולה מחקרי עם סאנופי בתחום האונקולוגיה ובנוסף בתחום התרופות האנטיביוטיות. WarpDrive Bio תקבל מסאנופי תשלומים מצטברים של יותר מ-750 מיליון $ בכפוף לעמידה באבני דרך. ההסכם מזכה את סאנופי ברישיונות בלעדיים ברחבי העולם לפיתוח ומסחור של תרופות שיתגלו בתקופת המחקר.

הסכם זה מהווה המשך והרחבה של הסכם קיים במסגרתו ייעשה שימוש בפלטפורמות SMART (התמקדות בקולטנים בעזרת מולקולה קטנה) וGenome Mining של Warp Drive במטרה לגלות טיפולים אונקולוגיים חדשים המכוונים למוטציות שונות ולמצבים שונים של החלבון האונקוגני RAS וכן לפיתוח טיפולים אנטיביוטיים חדשים המכוונים כנגד חיידקים גראם שליליים.

סקירה של פלטפורמת SMART של Warp Drive ויישומה לגבי RAS ומטרות חשובות אחרות נדונה במושב מליאה בכנס הבינלאומי של AACR-NCI-EORTC על מטרות מולקולריות וטיפולים בסרטן שנערך לאחרונה. Warp Drive סבורה שטיפולים חדשים המכוונים לRAS מבטאים התקדמות משמעותית בעתיד של פיתוח התרופות האונקולוגיות.  יתרה מכך, פרישת פלטפורמת SMART של החברה מאפשרת ליצור צורת טיפול חדשה במטרות שכרגע לא ניתן לטפל בהן בתרופות, ולסלול דרכים אפשריות חדשות לטיפולים נוספים באונקולוגיה ובתחומי מחלה חשובים אחרים.

“שותפותנו עם Warp Drive היא דוגמה מושלמת לחדשנות פתוחה המאפשרת לסאנופי לשתף פעולה עם חברות חדשניות ולשלב תחומי מומחיות ייחודיים במטרה לקדם פיתוח תרופות בדרך משמעותית” אמר ד”ר (MD) אליאס זרהוני, נשיא מו”פ גלובלי בסאנופי. “עבור סאנופי מדובר בשיתוף פעולה מרגש, מכיוון שהוא עשוי להוביל לטיפולים אונקולוגיים ואנטיביוטיקות מצילות חיים למטופלים, תוך שימוש בפלטפורמות טכנולוגיות פורצות דרך.”

“ברית זו שעוצבה מחדש מאפשרת ל-Warp Drive לפתח מוצרים באופן עצמאי ובמשותף שלב חשוב בהתפתחותנו תוך קידום קו ייצור טיפולי באמצעות הפלטפורמות הקנייניות שלנו,” אמר ד”ר (Ph.D) לורנס רייד, מנכ”ל Warp Drive Bio. “מאז הקמת החברה, סאנופי תמכה מאוד בהתקדמותנו ואנו שמחים מאוד לעצב מחדש את שיתוף הפעולה האסטרטגי ולהתמקד בטיפולים חדשים בתחומים בהם קיים צורך גדול שלא נענה עד כה.”

שת”פ סאנופי – Innate Pharma

סאנופי ו- Innate Pharma יפעלו יחד לפיתוח שני נוגדנים דו-ספציפיים הנקשרים לתאי הרג (NK) וגורמים להם להמית תאי גידול באמצעות שפעול קולטן NKp46.

על-פי תנאי הסכם הרישוי, סאנופי תהיה אחראית לפיתוח, לייצור ולמסחור של מוצרים שיניב שיתוף הפעולה המחקרי. Innate Pharma תהיה זכאית לתשלומים של עד 436 מיליון $ לפי אבני דרך בפיתוח ובמסחור וכן לתמלוגים על מכירות נטו.

“בשנה האחרונה השיקה סאנופי שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות בתחום האימונו-אונקולוגיה המעידים על מחויבותנו לחדשנות פתוחה במו”פ וטמון בהם פוטנציאל לחולל מהפך בטיפול בסרטן,” אמר גארי נייבל, המדען הראשי, סאנופי. “בעבודה עם Innate Pharma ברצוננו ליצור נוגדנים דו-ספציפיים חדשים שיכוונו את מערכת החיסון להרוג תאי סרטן על-ידי הפעלת תאי הרג טבעיים”.

“נוגדנים דו-ספציפיים מעוררים עניין רב בתחום האימונו-אונקולוגיה. על בסיס הידע שלנו לגבי שפעול קולטן NKp46, יצרנו טכנולוגיה המיועדת לעורר באופן ספציפי המתת תאי גידול על-ידי תאי הרג טבעיים. הפלטפורמה של טכנולוגיה חדשה זו משלימה את תיק המוצרים החדשני שלנו של נוגדנים ראשונים מסוגם המכוונים לנקודות בקרה חיסוניות. בכוונתנו להרחיב את תיק המוצרים הפנימי שלנו באמצעות טכנולוגיה זו וגם באמצעות הסכמים לא-בלעדיים עם חברות אחרות, דוגמת הסכם זה עם סאנופי”, אמר ניקולאי וגטמן, המדען הראשי של Innate Pharma.

אודות סאנופי

סאנופי, מובילה עולמית בתחום הבריאות, מגלה, מפתחת ומפיצה פתרונות טיפוליים המתמקדים בצורכי המטופלים. נקודות החוזק העיקריות של סאנופי הן בתחומי הפתרונות לסוכרת, חיסונים לבני אדם, תרופות חדשניות, מוצרי צריכה בתחום הבריאות, שווקים מתפתחים, בריאות בעלי-חיים ו-Genzyme Sanofi רשומה בבורסה בפריז (EURONEXT: SAN) ובניו-יורק (NYSE: SNY).

אודות Warp Drive Bio

Warp Drive Bio מנצלת את המולקולות והמנגנונים של הטבע ליצירת תרופות משנות חיים. החברה פועלת על-פי העיקרון המרכזי שהטבע הוא הממציא החזק ביותר בעולם של תרופות חדשות, וחופשי ממגבלות מכניסטיות וסינתטיות החלות על הכימיה התרופתית המסורתית. Warp Drive Bio פורשת את הפלטפורמות שלה SMART (התמקדות בקולטנים בעזרת מולקולה קטנה) ו-Genome Mining במטרה לגלות תרופות חדשות בעלות פוטנציאל לשנות את חיי המטופלים באופן ניכר. החברה הוקמה בשנת 2012 באמצעות שותפות אסטרטגית עם סאנופי ומימון של Third Rock Ventures ו-Greylock Partners. מידע נוסף באתר החברה: www.warpdrivebio.com

אודות Innate Pharma

Innate Pharma S.A. היא חברה ביו-פרמצבטית המגלה ומפתחת נוגדנים טיפוליים ראשונים מסוגם לטיפול בסרטן ובמחלות דלקתיות. לחברה יש שלוש תכניות בשלב הקליני, כולל שני מעכבי נקודות בקרה באימונו-אונקולוגיה, תחום טיפולי חדש המשנה את הטיפול בסרטן על-ידי הגברת יכולת התאים החיסוניים של הגוף עצמו לזהות תאי סרטן ולהמית אותם. גישתה החדשנית מיתרגמת לבריתות עם חברות מובילות בתעשייה הביו-פרמצבטית כגון בריסטול-מאיירס סקוויב ואסטרה-זנקה, סאנופי ונובו נורדיסק. מרכזה של Innate Pharma הרשומה בבורסת יורונקסט-פריז, במרסיי, צרפת. מידע נוסף על Innate Pharma ניתן למצוא באתר www.innate-pharma.com.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה