הנחיות קליניות מטעם ASCO לטיפול אדג’וונטי בסרטן שד בשלב מוקדם (J Clin Oncol.)

במאמר שפורסם במהלך חודש אפריל בכתב העת Journal of Clinical Oncology מתפרסמות לראשונה הנחיות מקיפות מטעם ASCO (American Society of Clinical Oncology) בנוגע לטיפול כימותרפי אדג’וונטי כנגד סרטן שד בשלב מוקדם וטיפול אדג’וונטי המיועד לממאירויות שד חיוביות ל-HER2.

המומחים מסבירים כי הם ההנחיות מבוססות ברובן על הנחיות ה-CCO (Cancer Care Ontario) עם התאמות מסןימות והנחיות נוספות מטעם ASCO.

משטרי טיפול המבוססים על Anthracycline ו-Taxane מהווים את הטיפול הסטנדרטי בנשים עם מחלה שלילית ל-HER2 בסיכון גבוה ומצב תפקודי מצויין. משטרי טיפול אפשריים ללא Anthracycline כוללים ארבעה מחזורי טיפול ב-Docetaxel ו-Cyclophosphamide.

במקרים של מחלה בסיכון גבוה חיובית ל-HER2, ההנחיות ממליצות על טיפול עוקב ב-Anthracycline ו-Taxane, בשילוב עם Trastuzumab או Docetaxel, Carboplatin ו-Trastuzumab עם מתן של שישה מחזורי טיפול. חלופה אפשרית במקרים של מחלה בסיכון נמוך, ללא מעורבות קשריות לימפה, חיובית ל-HER2, היא משלב Paclitaxel עם Trastuzumab, במתן חד-שבועי למשך 12 שבועות, בשילוב עם Trastuzuab למשך שנה אחת.

ההנחיות כוללות גם התייחסות מיוחדת לשתי סוגיות בתחום האפור במחקר רפואי: מלחי פלטינום ו-Pertuzumab. השאלה אם משטרי טיפול מבוססי-פלטינום צריכים לשמש כמרכיב סטנדרטי בטיפול אדג’וונטי במחלה שלילית לקולטנים, מבוססת על נתונים לא-עקביים.

השימוש הרוטיני ב-Carboplatin כטיפול אדג’וונטי אינו מבוסס. ידוע כי הטיפול מביא לשיפור תגובה פתולוגית מלאה במחקרים שונים, אך אין נתונים עקביים המצביעים על שיפור הישרדותי ועדיין מממתינים לתוצאות מחקרים אקראיים גדולים.

למרות ש-ASCO אינו ממליץ על שימוש רוטיני ב-Carboplatin במחלה שלילית לקולטנים, אין הסכמה בנוגע לשימוש רוטיני ב-Pertuzumab.

ההנחיות מציינות גם באופן ספציפי שימוש בכלים להערכת תוחלת חיים והערכה גריאטרית בקבלת החלטות אודות טיפול אדג’וונטי בחולים מבוגרים.

J Clin Oncol. Published online April 18, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה